wolf_58 0 Postad 10 Juli , 2011 Hej där ute ! jag har en nimo 19 med enB 20 och 280 drev problemet för mej är att när jag ska backa stanar inte drevet ner utan vil resa sig helatiden , önskar råd och hjälp hur jag skall åtgärda ferlet , Vad är det som ska låsa drevet Tack på förhand Wolf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fjord21hardtop 0 Postad 10 Juli , 2011 Hei. Det sitter en läsanordning i framkant på drevet som ska gå imot en pinne som sitter på skölden.det är nog den som inte går i lås,Har du drevlyft i funktion kolla om den är nede. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Corvus_corax 2 Postad 10 Juli , 2011 Det är förmodligen backhaken som slutat fungera. En spärr som skall förhindra att drevet slår upp så som du beskriver. För att kunna reparera felet så måste båten upp ur vattnet så att man kommer åt att mecka med drevet. Jag har svårt att se att det går att fixa med båten i sjön. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gustafspappa 0 Postad 10 Juli , 2011 Jag hade samma problem sommaren 2009, men efter att ha tagit bort alla havstulpaner och smort upp backhaken, funkade det fint. Men, som sagt, det är ett jobb som kräver att båten kommer ur vattnet... //Lars Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser