Gå till innehåll
torsdag 30 januari 2025
Gäst Jarl

Tips om Kapell

Rekommendera Poster

Gäst Jarl

Söker nogon som bra priser på kapell till min 2755 Bayliner . Har lyssnat runt i sthlms området. men dom ska ha hutlöst betalt .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prova med Lasses båtkapell i Kungsbacka, handlade förra året av dom och blev mycket nöjd. Trevliga, klart lägst pris samt perfekt passning till båten gör att jag varmt kan rekommendera dom. http://www.lassesbatkapell.se/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jarl! Har ett tipps om en bra sadelmakare som gör mycket bra jobb och noga. Bra priser. Hon gjorde ett nytt kapell till en Bayliner på ca 28-30 fot i våras och blev super bra. Hon har gjort mitt kapell också. Hon håller till i Säter som ligger söder om Borlänge. Absolut vart att kolla med henne. Adress till hemsidan: http://www.sadelmakaren.net/ Lycka till! /Tony

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske kunde du beskriva lite mera i detalj varför du kallar Lasse för ett blåbär. Vi är säkert många som vill veta mera i deltalj vad som hänt. Annars är det inte speciellt schyst mot Lasses Båtkapell AB eller mot oss andra som läser vad du skrivit. Tvärtom så har jag bara lovord om firman, de uppträdde mycket professionellt, dubbelkollade alla måttuppgifter kring knappar och bågar och när väl kapellet levererades så var det exakt passning överallt. Att jag dessutom betalade 2500 kr mindre än vad Henrics Products begärde gjorde inte saken sämre. När jag för några år sedan köpte nytt kapell till vår andrabåt, en Flipper 510 HT, blev jag däremot negativt överraskad. Kapellet levererades med samtliga öljetter i en påse och jag fick själv göra det mödosamma arbetet att märka upp, stansa hål och montera alla öljetter. Handlaren skryter i sina annonser med över 40 år i branschen men detta imponerar inte längre på mej. När jag klagade blev jag lovad att få låna ett verktyg för att montera öljetterna men detta var hela tiden utlånat och efter fler veckors väntan gav jag upp. Fick då lov att tillverka ett eget verktyg och fick till slut hjäpligt öljetterna på plats.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan varmt rekommendera Ekroths Kapellmakeri, Erstagatan 16, Stockholm. Vi fick två kapell till ett oslagbart pris och väldigt fint gjorda.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När jag för några år sedan köpte nytt kapell till vår andrabåt, en Flipper 510 HT, blev jag däremot negativt överraskad. Kapellet levererades med samtliga öljetter i en påse och jag fick själv göra det mödosamma arbetet att märka upp, stansa hål och montera alla öljetter. Handlaren skryter i sina annonser med över 40 år i branschen men detta imponerar inte längre på mej. När jag klagade blev jag lovad att få låna ett verktyg för att montera öljetterna men detta var hela tiden utlånat och efter fler veckors väntan gav jag upp. Fick då lov att tillverka ett eget verktyg och fick till slut hjäpligt öljetterna på plats.

Var detta också Lasses båtkapell eller vilka ver det?

mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag beställde kapell till min Exotic av http://www.batkapell.se/

Det blev kanon bra och Anders är hur trevlig och kunnig som helst.

Dom kanske inte är billigast men jag tycker att det kostar så mycket i alla fall och lägger då hellre ner nån krona extra för ett riktigt bra resultat och för att slippa strul.

Mvh Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej från Kalle,,,

Jag bara undrar om du hittat nån bra kapellmakare till din 2755 för i så fall får du gärna tipsa mej då jag oxå behöver ett nytt

Mvh

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

prova Leta´ s top shop, hon syr upp det du vill ha, tog totalt 3v innan jag hade ett nytt kapell hemma till min 3055.a  med så låg dollar så finns det ingen anledning att handla här hemma längre, dessutom så slipper man ju böna o be på sina bara knän bara för att nån svensk kapellmakare skall barmärtiga sig över en o ta sig tid o fixa ett kapell innom 3 månader... för det dubbla pengarna dessutom.

hemma utanför din dörr via ups, för under 12000:-

http://www.letastopshop.com/?path=pictures

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej och tack för tipset,,,problemet är att jag redan varit i kontakt med top shop angående kapell till min 2755. Det blev många turer fram och tillbaka innan jag va fullt införstådd med att den amerikanska varianten av kapell är ganska anorlunda än den svenska.

Tydligen kan man inte få ett kapell som täcker bakom targabågen den så kallade slantbacken,,, för i USA så finns inte den biten som tillval. Detta innebär att hela den bakre delan av båten är exponerad för vatten och vind utan nån som helst skydd och eftersom det inte fanns nån mall till detta så kunde inte heller top shop hjälpa mej med att sy upp nån heller.

Jag förstår va du menar med att böna och be skratt jag har helet enkelt fått nej av två kapellmakare då dom ej haft tid förän nästa år. Mitt stora problem är att jag inte har nått gammalt kapell att malla efter så jag skulle ju helst vilja hitta ett begagnat eller nån som hade en mall ,,,eller får det väl bli nån form av presenning S

MVH,,,Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle vilja VARNA för att anlita båtkapell.se eller YACHT TECHNICS KAPELLMAKERI som dom ockå heter. Företaget ligger i Frihamnen i stockholm. Själv vil jag ofta veta varför när jag läser en sån här tråd så här är vad som hände mig när jag var i kontakt med kapellmakare Anders Nork...

Jag fick bekräftelsemail från företaget 21 Apr 2010 09:15:30 att mitt kapell var beställt och att leverans skulle utföras v27. PERFEKT precis innan semestern! (trodde jag)...
Efter kontakt med kapellmakaren Onsdagen v27 om att mallningen inte ens hade blivit utförd får jag till svar att vi ska höras på Torsdagen istället och bestämma en tid då mallning kan utföras. Ok, låter vettigt men då får jag nog inte kapellet förrän mån-tis veckan efter tänkte jag. Torsdag kväll får jag tag i kapellmakaren igen som säger att det e kört hela den veckan men att om jag ringer på Måndag (v28) så kan vi ses på morgonen och malla upp kapellet. Ok, första semesterveckan förstörd men förhoppningsvis bara ett par dagar...
Mångad morgon (v28) mobilsvar... Tisdag morgon, eftermiddag, kväll och natt mobilsvar........
Nu börjar man bli lite förbannad... Men onsdag morgon svarar han helt plötsligt! DET var ju bra!
Mindre roligt var att jag fick beskedet att det tyvärr är helt omöjligt att sy upp kapellet innan semestern.... SKITBRA! Vilken tur att man va ute i god tid!
Nu blir det bara till att åka till kapellmakare Erlandssons Brygga och köpa en pressänning! Då slipper man väl i alla fall välja färg. Finns väl grön och vit att välja mellan...

Vad som kan tilläggas är att jag skickade runt förfrågan till ett antal kapellmakare och att det här var den dyraste offerten av dom fyra jag tog in. Självklart i tron att man köper kvalité och tillförlitlighet. Jävlar va fel man kan ha...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Välj vit, gröna pressar är så fula (skojar).

Tråkig erfarenhet. Fast själv - ingen kritik mot dig dock - hade jag nog inte väntat med att ta kontakt ända till ons v27 om han inte ens hade varit på plats och mallat. Låter nästan som om han tappat bort din beställning och försökte slingra sig efteråt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske...

Fan ingen bra ursäkt hur som hellst....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...