Mori 0 Postad 7 Juli , 2011 Hej! Har en Mercruiser 4,3l V6 som jag har bytt insug och förgasare till Edelbrock performance och Edelbrock 4-portförgasare. Drevet är ett alpha one, 1:51 (V8) och 17P alupropp. Båt Four Winns 20ft DC. Problemet ligger att motorn vill inte varva mer än 3500varv och då gör den ca 33knop. Att komma upp i plan är inga problem... Vad f-n kan vara problem? Tändningen är inställd på 8grader. 17P bör ju vara i underkant då motorn har orginal 175hk och nu enligt alla 205hk med den nya bestyckningen. Kan tändspolen vara kass? Fel munstycken i förgasaren så den får för mkt bränsle när den inte behöver jobba så mkt i plan? Eller för lite bränsle? Tacksam för idéer och svar!! /Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 678 Postad 7 Juli , 2011 Har gjort samma sak, har du bestyckat om förgasaren från V8 till V6 ? Jag fick ett annat problem med att den gick för snålt på primärportarna med V6 bestyckningen . fick en rejäl bog vid gaspådrag,dock inga problem med med fullt öppna sek. portar Har fått exprimenterat en hel del med nålar o fjädrar men tror att jag är ganska hemma just nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mori 0 Postad 7 Juli , 2011 Hade du problem med att varva ur motorn innan du bestyckade om förgasaren till V6? Jag har inte bestyckat om förgasaren än... /Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 678 Postad 8 Juli , 2011 Jag bestyckade om den innan jag monterade knasaren. Skulle tro att den får för mycket soppa med V8 bestyckningen Min varvade ut o lite där tiill jämf. med orginal 2 portaren. Men man kan få exprimentera lite. köp bestycknings satsen till v6 o prova vad som händer. Kolla också att sekundärportarnas luftspjäll öppnar fullt vid WOT. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser