bodpat 0 Postad 6 Juli , 2011 hjälp har en optimax 115 2008... gick hur bra som helst men på en sekund så började den gå på 2 cylindrar..har bytt tändstift hjälpte inte. det är den cylindern som är närmast vattent som inte funkar..har provet att ta bort kontakten till spridaren så jag vet att den inte funkar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steff008 4 Postad 6 Juli , 2011 Tändspolen kaputt skulle jag gissa. Vanligt på Optimax. Mvh Steff Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bodpat 0 Postad 6 Juli , 2011 okey vet någon vad det brukar dra iväg på Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steff008 4 Postad 7 Juli , 2011 Jag bytte en nu i vår (annat inlägg), men den gick på garanti så tyvärr vet jag inte priset. Min Optimax är också 08:a och jag fick 5 års garanti utan tilläggskostnad (visserligen i Finland, men ändå). Har inte du också 5 år? Mvh Steff Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 7 Juli , 2011 Flytta den undre spolen till någon av de andra cylindarna och kolla om felet flyttar med. Då vet du att det är spolen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bodpat 0 Postad 19 Juli , 2011 löst visade sej vara som ni tippat en tändspole.Fick faktiskt tre nya på garantin trots att den hade gått ut med 3 månader... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenbja 9 Postad 19 Juli , 2011 Härligt då skall den firman ha en stor eloge för sitt proffsiga agerande /Kenbja Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 19 Juli , 2011 Ja om de gav dig 3 nya spolar så visste de väl att du åker runt med en strulig motormodell. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser