Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
fjord21hardtop

Vatten i bränslet

Rekommendera Poster

Hei.

Har äntligen fått min fjord i vattnet efter lackning, Motorn en aq 225 startade direkt både hemma och efter sjösättning,Men dog efter några min, Har konstanterad att det fanns vatten i tanken och den är nu tömd och rengjord har även tömd vattenavskiljaren till bränslefiltret,Nu är frågan till er.. Det sitter en rochester förgasare på motorn,finns det nåt bra sätt at dränera den, eller er det bara att prova och dra igång motorn ? eller kan vatnet finnas kvar och ställa til med besvär sen ?.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har haft samma problem som du har. Nej, jag tror inte att det finns något sätt att dränera. Jag var tvungen att lyfta på locket. Fanns både vatten o sörja i den. Passade på att byta packningar o munstycke mm samtidigt.

Har du hittat orsaken till att du fått vatten i tanken? På min berodde det på att bordgenomföringen vid tanklocket  var spräckt. Omöjligt att se utifrån. Var noga med att pumpa fram frisk bensin så att det inte står kvar nåt vatten i ledningar ellet pumpen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svar, Det var nästan samma här ingen tätning vid bordsgenomföringen och dålig slang,båda är nu bytt och tank rengord..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

ska uppdatera status, Skruvade loss förgasare idag och tog den hem, blåste ren med tryckluft och rengjorde det lilla filtret  sedan körde jag med hårfön. Sen åkte jag ned til båten och monterade. spänningen var stor när jag vred om startnyckeln,Den startade direkt och spann som en katt.

Sommaren är räddad..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan man inte använda sig av K-sprit som man gör på bilar när detta problem uppstår?

/Wahlis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...