AM2010 6 Postad 5 Juli , 2011 Är det någon som har provat att byta till RRUN diesel? Kinesisk tillverkare, känns överdimensionerad om man jmf med etablerade europeiska märken, men priset är klart överkomligt. Erfarenheter, tips, etc mottages tacksamt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 5 Juli , 2011 http://www.maringuiden.se/forum/;thread=331691&highlight=kina motor#loopstart Finns en tråd om detta som är STOR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ballad_kopian 6 Postad 8 Juli , 2011 hej. jag har en sådan motor. har kört 40timmar bara änsålänge. fungerar bra. nackdelarna är väl gammal teknik kraftigt diesel knack mkt ljud från drivlinan (backslag) elen är ett skämt. även panelen som var felkopplad från fabrik i ladd lampa samt att tändningslås m.m har jag fått byta ut. även mätare rostar friskt. har därför dubbel komando på start innerfrån båt. tur att elen är tämligen enkel på dessa motorer klumpig tung. fattades en del grejer som vajer fästen m.m vid lev från importlagret. dålig lack. dåliga bultar m.m fördelar. billig MKT enkel att laga kraftfull driftsäker konstruktion Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ballad_kopian 6 Postad 8 Juli , 2011 Rrun vad jag sett har förbättrat en hel del saker ex motor färg samt smidigare konstruktion m.m men kostar lite mer. man får vad man betalar för. men denna maskin har många råd med. hellre ny kina maskin på 27hk 72nm mot 35år gammal 1cyl 12hk yanmar som ibte orkar leverera Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjorns_snipa 94 Postad 8 Juli , 2011 Jag hade bestämt mig för att köpa en i våras, men sen kom skatteverket och ville ha alla pengar :-( Men nästa år!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser