emmersson 0 Postad 4 Juli , 2011 Hej! Sjösatte och startade motorn utan problem med friläget i......men så snart jag gav lite gas så hoppade växeln i och båten gick framåt? Växeln går inte att lägga ur och backen går heller inte att lägga i. Vad har hänt??? Det är ett sidomonterat reglage med en knapp direkt bakom gashandtaget som trycks in för att få i vxl, dras ut för friläge. Knappen sitter inte fast men inget händer när jag drar eller trycker. VP drev och reglage från sent 70-tal. Vet någon? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 593 Postad 4 Juli , 2011 Sitter spaken fast,eller går den att dra till fram och back, normalt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
emmersson 0 Postad 4 Juli , 2011 Inget sitter fast och det är inga problem´ att ge gas. Det fungerar utmärkt åt båda håll, även växelknappen går att röra utan problem men vxl släpper inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 593 Postad 4 Juli , 2011 Växelkabeln kanske har gått av! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
emmersson 0 Postad 4 Juli , 2011 Kan ju vara så men jag ska riva reglaget på torsdag så vet jag förhoppningsvis mer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pakik 0 Postad 5 Juli , 2011 Kolla även brickan som håller fast kabeln nere vid drevet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
emmersson 0 Postad 8 Juli , 2011 Tack för att ni finns och har intresse!!!! En liten saxpinne var av i reglaget så enkelt det kan vara ibland.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser