aando 2 Postad 4 Juli , 2011 Hej! Jag har lite funderingar på att byta toastol och fixa sugtömning på min Saga 27. Det jag undrar är om någon vet om det skulle funka med 50 mm avloppsrör istället för slangar, hållbarheten luktgenomsläppligheten m.m borde bli bättre. Finns det någon som har erfarenhet av detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maximarcus 8 Postad 4 Juli , 2011 Visst skulle det säkert fungera, men jag skulle lita mer på en skarvlös slang avsedd för ändamålet. Vid anslutningen mot toaletten behöver du förmodligenen bit slang ändå och kanske även mot tanken, det blir ganska många skarvar eftersom du även behöver rörkrökar gissar jag. Det känns som det blir många ställen där det skulle kunna börja läcka, med en slang hela vägen blir det bara två anslutningar. Lukten är (för mig i alla fall) inget problem med riktig slang. /Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 4 Juli , 2011 På segelbåtarna användade vi alltid PPrör till vatten och avlopp men då måste man ha tillgång till en svets Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser