forsbacka-hammarn 0 Postad 3 Juli , 2011 Hej! Tänkte höra om nån vet vad man kan få hjälp att lägga i en båt i Uppsala. Jag skall åka i mälaren en vecka. Jag tänkte traila ned min Comet 26 till Uppsala men jag kan inte lägga i båten själv med min bil, finns det någon ställe där man kan få hjälp med kran eller traktor? Samt om man få ställa bilen och trailern en vecka? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
swefubar 0 Postad 3 Juli , 2011 Hej Varför kan du inte lägga i båten med bilen? Det finns ju en allmän ramp ute vid skarholmen (söder om stan) på höger sida mittemot UMS, uppsala motorbåtsällskap. Men om du behöver kran så finns det två möjligheter, inne i stan vid reningsverket så finns det kran, ring UMS eller nån annan av båtklubbarna vid skarholmen för att kolla om det går att hyra tid. Det finns traktor och kranlyft vid Flottsund också, innan skarholmen men det är nog svårare att fixa. Telefonnummer hittar du b.la på hemsidan www.ums.se Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser