Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
Cole

Fråga ang revolutionerande ide ang plastning av båtar!

Rekommendera Poster

Hej.

Pratade med en man häromdagen som hävdade att vanlig glasfiberväv till vägg fungerar utmärkt att plasta båtar med. Framförallt helt släta ytor såsom under nylagd durk och innerutrymmen där det inte är något mekaniskt slitage.Jag står i begrepp att utföra en omfattande ombyggnadtion av min båt och det vore guld om det verkligen blir bra.

Ideer och tyckande någon?

Trevlig helg!

//Cole

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vanlig matta är ju ofta 450 eller 600 gram/m2

Hur mycket väger väven för väggbeklädnad?

Har du kollat priset på de olika produkterna?

Jag skulle tro utan att veta att det inte är optimalt att använda väv för väggbeklädnad, var esig kvllitets- eller prismässigt.

Till en nödreparation duger väl nästan vad som helst. Då gäller ju; man tager vad mabn haver

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som jag förstår så finns det även lite olika typer av vägg-väv. En del är tunna, genomskinliga och andra tjocka, ser ut som att de innehåller papp... Vad blir skillnaden i pris?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet inte riktigt hur stor prisskillnaden är men väv kostar ca 8 kr metern. Jag har framförallt tänkt mig att använda det under durken som ju är en stor och slät yta. Att vika runt hörn och liknande tror jag inte är så lätt. men det blir nog att köra med vanlig glasfiber. Vill ju inte snåla och upptäcka i efterhand att det inte blev bra.

//C

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kunde inte låta bli att kolla lite.

Köper man Biltemas glasfibermatta 300 gram kostar 1m2 ca 20 kr. http://www.biltema.se/sv/Bat/Kemikalier/Glas--och-Kolfiber/Glasfibermatta1/

Köper man biltemas väv med finstruktur för tak 110 gram kostar 1m2, om man vill ha ungefär motsvarande tjocklek på laminatet ca 24 kr

http://www.biltema.se/sv/Bygg/Farg-och-Fog/Ovrigt/Glasfibervav/

Det vill säga - man får en osäker kvalite till ett högre pris. indecision

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att jag inte tänkte på att kolla! Då är det ju inget snack!

Tack för hjälpen.

//C

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...