Gå till innehåll
onsdag 20 november 2024
snaran

Vem känner till denna Styrpulpetaren?

Rekommendera Poster

Är det någon som känner till Pollux 500 Seawolf Limited Edition - 97? Har planer på att köpa en sådan med en 50hp evinrude -97?, och undrar om nån känner till båten. Och var hittar man modellnumret på en sådan motor?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en 70hp Evinrude från -90. På den hittar man modellnumret och motornumret på frostbricka som sitter ovanpå motor på styrbordssida av motorblocket längst bak. Jag fick lyfta på lite sladdar/slangar innan jag hittade den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eftersom det inte var någon som kände till Pollux 500 Seawolf så kanske någon kan hälpa till med vad man kan tänka sig betala för en sådan båt när man ser bilder på den. Den fakta som jag vet är att båten är 5X2 meter. Båten och den 50 hk evenruden med powertrim är båda från 97. Båten har självläns och det medföljer ekolod, ankare, godkännt lås och kätting, fendrar och tampar, kapell till pulpiten. Det är en obromsad båtkärra.

post-4802-1394234310,2514_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snaran, det enda säkra är att provköra den i sjön. Ett okänt märke är alltid en stor chansning. Motorn är ingen chansning direkt. Är ett säkert gammlat kort. Förutsättning att den är i topptrim. Har själv jagat på en Jula 430 SP. Fick fram det mesta på bilblioteket på Odengatan om den båten. Skall för säkerhets skull prova den till våren hur den är i sjön. Har du sökt på biblioteket om Pollux. MVH gunnar J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...