Gå till innehåll
söndag 22 december 2024
Sardaukar

Vilken båt söker jag efter?

Rekommendera Poster

Får mindre tid över till båtåkande så jag ska sälja min 5-meters styrpulpetare och skaffa något enklare och billigare. Jag vet vad jag vill ha, men vet inte vilken båtmodell jag är ute efter. Behöver hjälp med detta.

Jag vill ha en planande roddbåt i 4-4,5 m-klassen utan styrpulpet som gärna går att övermotorisera en aning. Min egen firma säljer små powertrim-enheter, så jag tänkte även montera en sådan för att få maximal fart och optimal gång. Det ska vara hyffsat gott om stuvutrymmen. De flesta har bara en lucka baktill. Några har även ett utrymme i mittoften eller i fören. Finns det några  båtar som utnyttjar alla tre sätena till stuvutrymmen?

Ryds roddisar har vad jag sett bara utrymme i aktern. Crescents gamla 425 skulle passat mig bra om det inte vore för att de har en tendens att ruttna inifrån. Så vilken modell är gjuten för mig? Jag är främst ute efter begagnat, men finns det nya prisvärda som matchar mina behov får jag kanske överväga det.

Tack på förhand.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oftast används utrymmet under sitsarna till flyt-tankar på mindre båtar, därav få stuvutrymmen.

Crescent 434:a är ett annat förslag, populär båt med höga fribord.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...