DannyJ 0 Postad 28 Juni , 2011 Hej! Finns det någon sida där man kan skriva/läsa av sitt motornummer och få ut lite information om motorn. Har letat runt på nätet några dagar nu men hittar verkligen inget bra. I mitt fall är det en OMC motor som är byggd tillsammans med VolvoPenta 1994. /Danny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RCarlsson 0 Postad 29 Juni , 2011 Har inte heller hittat det, däremot brukar man kunna räkna ut ganska exakt vilken motor man har om det finns mer info än bara OMC/VP 1994.. t ex antal cylindrar, förgasare eller insp., cylindervolym, hk. /RC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DannyJ 0 Postad 29 Juni , 2011 Det jag vet är att det är en V8 5.0L EFI motor. Tror att det är en Ford 302? Antal hk är jag osäker på, säljaren sa 280 men jag har fått många bud på 250. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bosk 0 Postad 5 Juli , 2011 På sidan OMC Parts / OMC Cobra Stern Drive Tech Drawings Ref. http://www.sterndrive.info/model_numbers.html finner du de mesta m.a.p. OMC, motornummer, etc. Räcker inte detta, kontakta OMC Marine i USA. Mvh Bo S /f.d. Bayliner 1952, 3.0. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DannyJ 0 Postad 5 Juli , 2011 Ja den sidan har jag varit inne på förut men tycker inte alls att det stämmer överens med mitt motornummer. Jag har skickat ett mail till dom nu, får se ifall dom svara. /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DannyJ 0 Postad 11 Juli , 2011 Nu har jag fått reda på lite mer info om min motor. Det visade sig att jag blev lurad på 60hk åt fel håll:( Fast motorn är ett år yngre än vad säljaren påstod Hade jag fått reda på det direkt när jag köpt båten hade det blivit ett annan pris Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser