Kenneth_S 137 Postad 28 Juni , 2011 Min tempmätare går i topp efter bara några minuter, så har det varit sedan jag köpte den och säljaren samt de sakkunniga jag hade med mig då sa att det var tempgivaren som var kass, och jag har inte bytt givare någon gång än... Jag har kollat så att det är ok på annat sätt... Nåväl, det om det vad det gäller historiken. Nu till min fråga. Jag hade äntligen tänkt mig att byta denna tempgivare, frågan är bara: Vart sitter den gamla, och hur f*n gör jag...? Jag kan visserligen inte mycket om det tekniska, men jag vill ändå försöka själv så att jag kan, ifall det skulle behövas fler gånger... Någon som kan förklara för mig, som om jag vore 5 år...? (Citat från Streets of Philadelphia...) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 29 Juni , 2011 Hhhhmmm.... Ingen som vet, ingen som har en liten liten hint om hur jag skall gå tillväga...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 30 Juni , 2011 Nähäpp... Det vart ingen som visste... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 30 Juni , 2011 http://www.marinepartsexpress.com/vp_sch_fs.html Välj gas engine Leta upp din motor välj elecrical equipment and instr. så ser du var den sitter, nr 30 på bilden Senast ändrad av Gelis | 30 juni 2011 | 12:03 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 30 Juni , 2011 Stort tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 30 Juni , 2011 Tänk på att kylvätskan (glykolvatten) rinner ut när du tar bort givaren, kan kanske vara ide att tömma sötvatten systemet först. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 1 Juli , 2011 Gôtt tips, bra att veta... Tackar så mycket... Har nu hittat vart den sitter tack vare dig Nu blir det byte innan båten går från Gbg till Brofjorden... Tackar för hjälpen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser