Gå till innehåll
tisdag 24 december 2024
Pontus_pf

115hk utombordare vs. 135hk inombordare?

Rekommendera Poster

Hallå!

Jag funderar på att köpa Flipper 630 ht eller Flipper 666 ht.

666 är oftast dyrare, men de med Mercruiser 3.0, 135hk är lite billigare. Det vanliga är ju 220hk på den modellen, men hur står sig en Mercruiser 3.0 mot en utombordare på 115hk på modell 630?

115hk utombordare är egentligen i underkant när man läser andra trådar här på forumet, men eftersom de flesta säljs med det undrar jag vad skillnaden skille va om man valde en 666 med 135hk istället? Lika bra/dåligt som 115hk utombordare sett till acceleration/toppfart/bränsleförbrukning?

Jag pratar om nyare modeller, från 2006 och framåt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Båda låter i underkant enl mig. Har en 135hk Mercruiser i en 5,5m öppen Bayliner och skulle inte säga nej till några hästar till...Kolla på en med starkare motor...har aldrig hört nån klaga på att dom valde en för stark motor(inom vad som rekommenderas)...

Senast ändrad av Mark77 | 28 juni 2011 | 05:38

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hurvida 115hk utombordare är i underkant eller inte finns det andra trådar om här på maringuiden. Jag är medveten om att det är lite klent, men eftersom det inte finns så mycket att välja på undrar jag vad skillnaden skulle blir om man valde en 135hk inombordare på moell 666 ISTÄLLET för en 115hk utombordare på modell 630. Blir dem likvärdiga? Givetvis är de klenare än 220hk inombord eller 150hk utombord men det var inte det jag var ute efter...

Jag bara antar att 115hk utombord har bättre fart än en 115hk inombord? Och i detta fallet handlar det om 20hk extra på en inombord som dock sitter på en båt som är några dm längre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En kvalificerad gissning är att båten faktiskt går bättre (ur aspekten hastighet och förbrukning) med utombordaren trots de 20 hästkrafterna du förlorar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...