Rbkandreas 0 Postad 27 Juni , 2011 Hej, har min båt i skälderviken och har inte lust att åka upp till kullen varje gång jag vill fiska. Är det någon som vet var det finns fint plattismete och var man fiskar makrill? All fisk som finns i Skälderviken är av intresse. Tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jes_ 0 Postad 11 Augusti , 2011 Har också båten i Skälderviken. Jag gissar att man måste ut till salt vatten för bäst chans till fångst men hör eller lär du något, så följ gärna upp tråden ... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jes_ 0 Postad 23 Augusti , 2011 Nu tror jag att jag vet varför det är ont om fisk i Skälderviken. Det är nog de här krabaterna som äter upp dom Var ute idag och i höjd med Arild mötte jag dessa, de var nog mellan 50 och hundra stycken och underhöll mej någon timma ... Roligare än att få fisk tycker jag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rbkandreas 0 Postad 24 Augusti , 2011 Jaså det är dom små rackarna som äter fiskarna. Tyvärr har det inte blivit mycket fiske iår då motorn havererade sista jag var ute och drog badring. Får komma tillbaka nästa säsong men frisk motor. Men berätta gärna om du får fisk och gärna var. MVH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jes_ 0 Postad 4 September , 2011 Man får ju prova sej fram .. sagt och gjort! Man behöver inte ta sej så långt. Utanför både Skepparkroken och Vejbystrand har jag nu fått många Makrill, Fjärsing och några Vittlingar samt en ensam sill, igår var lyckad. 7 stora Makrill. 7 - 10 meters djup, lite innanför 10-metersgränsen på sjökortet. Jo, det blev Makrill på menyn igår Se upp med Fjärsingen, en elak rackare .. men god. .. Kraftiga handskar rekommenderas! Det är väl inte fusk att spana lite på var andra lägger sej? Igår hade vi bara lite vågor, jag är mest road av själva båtfärden och min fru mest av fisket (tror jag), så det blev lite av varje. . På sjoraddning.se kan man se kustväder, vågor och strömmar ... kan nog vara värd att spana lite där också. Jag gissar att strömmar spelar roll för var fisk (och deras föda) kan tänkas vara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser