svampbob 10 Postad 27 Juni , 2011 Hej Seglarvänner! Är det någon som har tips på bra sajter att söka beg segel båt på nere i Europa? Tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
b_syrsa 46 Postad 27 Juni , 2011 Hittade min Maxi 909 via: http://www.boatshop24.com/en Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pgh73 2 Postad 27 Juni , 2011 Var köpte du, hur köpte du osv osv? Jag står inför samma abgenäma problem i framtiden, kanske. Du f år gärna ta det här eller via pm :-) Alla tips emottages. //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
b_syrsa 46 Postad 4 Juli , 2011 Boatshop24 ledde mig till en mäklare i Holland. Jag lät mäklaren ta en rackans massa bilder på allt jag kunde komma på och lite till. Studerade bilderna och konstaterade att om bilderna var sanna så var nog båten bra. Men man skall alltid titta själv så jag tog en biltur till Holland över en helg 250 mil tor. Väl där tog jag egna foton, denna gång på allt jag INTE gillade, repor, elinstallation mm. mm. Anledningen att ta kort på det man inte gillar är att det som är bra kommer man ihåg ändå, särskilt om man vill ha objektet. Väl hemma började jag förhandla via mail och kom så småningom fram till ett pris som jag tyckte var OK. För att få hem båten ordnade mäklaren med en skeppare som seglade den till Kiel. Därifrån seglade jag hem dem tillsamans med min bror och brordotter. Tog totalt 44 timmar till GBG. Betalade båten gjorde jag via internet. För transportseglingen betalade jag sista delen, motsvarande min självrisk, kontant efter att jag kollat båten i Kiel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frubba 0 Postad 5 Juli , 2011 Om ett x antal år hade jag och farsan tänkt att vi skulle köpa en båt någonstans i medelhavet och sedan segla hem den. Jag lyckades hitta denna sajt och priserna var inte helt fel. Jag vet att båtarna kan vara slitna om det är charterbåtar men det får man räkna med i den prisklassen. Det jag undrar över, är om man verkligen kan lita på sajten. Många säger att säljarna framhäver båtarna som riktiga pärlor, men i själva verket är det bara skrot. På bilderna ser det hur bra som helst ut, men jag har märkt att dom har samma bilder på flera olika annonser. Vad ska man tänka på när man köper en båt utomlands? Tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
explano 0 Postad 5 Juli , 2011 yachtworld.com är en bra sajt med länkar till samma sajt med olika språk och därmed olika utbud av båtar. Finns på engelska, tyska och franska, såvitt jag kunnat utröna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser