Baja216 0 Postad 26 Juni , 2011 Motorn går dåligt. Behöver varmköras (tok länge) & torrgasas för att inte vid ca 2000 varv baktända (eller vad det kallas, det puffar till i alla fall) och tappa ork. Även när den är varm (efter ca 10 min körning) så känner jag att den saknar ork och kan även när man ligger uppe i plan baktända/smälla till lite. Den orkar inte varva ur, och då sitter det en 17 tums propp på. Båten är en 20 fots Searay så den borde bara kasta upp den ur vattnet. När man sedan stänger av den kan den fortsätta slå runt, typ på 1 cylinder tror jag? Varför? för till slut lägga av. Vad ska jag göra och i vilken ordning. Tändstifit? Skruva om tändningen? förgasar inställning/rengöring? bränslefilter?. ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 26 Juni , 2011 Renovera förgasaren o byt soppafilter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baja216 0 Postad 27 Juni , 2011 Soppa filtret är nytt. Bytte stift idag ska testa båten imorn igen se om de gjort någon effekt. Jag tror jag testar några fler trix innan jag renoverar förgasaren. Men varför baktänder motorn? och fortsätter gå fast att jag vridit av tändningen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Macke75 0 Postad 28 Juni , 2011 kolla tändningen på din båt.Verkar vara det som strular för dig.prova annars att hälla i oktanbooster , eftersom att låg oktanhalt kan ge avgas smällar. Macke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baja216 0 Postad 28 Juni , 2011 Körde båten idag med nya stift. Gick lite bättre men fortfarande saknas ork och nån avgasknall kom. Ger jag för mycket gas när jag ska upp i plan tvekar den med följd att jag måste sega upp den. Och när jag ska testa dra ur den vill den inte varva mer än ca 3700 varv. Har mer gas att ge men det ger bara ett surt brölande. Känslan är att den går tungt!!! Det blir nog att riva ner förgasarn och göra rent och se hur den går sen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser