Gå till innehåll
onsdag 25 december 2024
waccas

överbyggnad ockelbo trä

Rekommendera Poster

Hej ,

Jag har en ockelbo tror att det är en  60 talare det är plastskrov och en överbyggnad av hahogny tror jag,,jag skall nu slipa ner den tänkte jag samtidigt skall jag byta rutorna 6 st.

Vad bör jag tänka på när jag slipat ner allting  på överbyggnad jag skall jobba med detta nu från sommaren och framåt höst vinter,rutorna har suttit  med sikaflex finns det gummilister h-lister vad är brukligt  gods tjockleken på överbygg  18-20 mm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Kolla in min båt :)

Sikaflex runt rutorna, sedan spikad gummi list. Men en fråga? behöver du verkligen slipa ner allt?
Helst inte trärent utan slipa med 300 papper tills ytan är ruggad och sedan lägg på flera lager  med Epifanes lack. Minst 5 lager. Glöm inte att ta bort slipdamm med klibbduk innan lackning och mellan lackning och slipning. Men allt beror på vad det är för trä, vissa träslag ska oljas istället för att lackas.

Maila om du vill diskutera metoden.

Senast ändrad av swefubar | 07 juli 2011 | 23:09

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej på dig.

Kollade in din båt jättefin,jag har slipat ner allt till trä ren  pga att jag vill börja om från början jag skall både betsa och lacka om allt det är mest för  att få samma färg på allt trä,jag tar gärna imot alla tips jag kan få.Har även varit inne på träbåtsakuten och läst.De e mycke jobb men jag har gott om tid båten skall i sjön nästa säsong,Ha de gött har du fler bilder på din båt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...