Minego 13 Postad 25 Juni , 2011 Någon som vet vad som finns under golvet vid köket på en Bayliner 2755 antar att 24 o 2655 har likadant.??Har läckage som rinner i kanalen i utrymmet o tror att kanalen går ända fram till förskeppet, där det inte är något vatten......färskvattentanken ligger under steget ned till cabin o den är tom....nån som har öppnat ,vet hur det ser ut??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 26 Juni , 2011 Lyfter frågan igen, ingen som varit tvungen att lyfta golvet o kikat????Kommer att ta upp o kolla botten men innan bra att veta... Senast ändrad av Minego | 26 juni 2011 | 21:08 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 26 Juni , 2011 Om du beskriver storleken av läckaget så kanske det blir lättare att svara, kan inget om din båtmodell men jag hade också vatten under min köksdel, men det visade sig vara kondensvatten från kylen kompressor och om det är fuktigt i luften kan det bli en del...Kanske ute och cyklar i ditt fall..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 26 Juni , 2011 12-18 l /dygn så är ett för stort läckage, min känsla är att jag har problem med en spricka i skrovet eller gnagning mot sten typ.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 26 Juni , 2011 Oj så mycket vatten! Det måste vara ett hål i båten någonstans. Misstänker att du ligger i sötvatten annars är det juh lätt att känna vart vattnet kommer ifrån, sötvatten är klurigare. Jag hade lyft upp båten på land igen till du hittar vart det läcker, detta kan du säkert se om en kompis sprutar med högtryck från utsidan! Vad som finns under durken har jag ingen aning om, kanske bara kölsvinet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 21 Juli , 2011 tog upp o kunde inte se att det fuktade någonstans...två som kollade. Vad jag såg finns bara två genomföringar under vattenlinjen, sjövatten till köket o till toa. Har tank till toan, kan inte se o kolla under load on trailerns bärplankor... Liten fråga, har jag missat någon genomföring, proppad genomföring, dom två som finns är ok o stängs efter varje tur!! Du kanske har bottenmålat o kan ge mig info.Bottenplugg är kollad. Har avgränsat o ser inte ut att komma från motorrummet./ drev... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser