Gå till innehåll
fredag 14 februari 2025
jonke_66

Hur mycket får man tanka?

Rekommendera Poster

Hejsan,

Tänkte höra med er som har lite störe båtar om ni har koll på hur mycket man får tanka utan att meddela att man kommer?

Min båt rymmer 1500L diesel kan man glida in till en mack och tanka fullt?

Ha det bra

/Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har aldrig hört talas om någon mack som nobbar full tank och med sjömackarnas påslag på närmare 2:-/l jämfört med landmackarna trots att de har landförbindelse så tjänar de en slant. Gäller att sälja så mkt som möjligt under säsongen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ring i förväg, så dom får rulla ut röda mattanwink. Finns nog ingen som tackar nej till en storkund...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle dessutom ringa och fråga vilket soppapris de har, olika pris på varje mack. med 1500l så är det många tusenlappar att spara.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har aldrig hört talas om någon mack som har begränsat hur mycket man får tanka, men däremot så har min lokala sjömack periodvis haft som krav att man lämnar sitt leg/körkort i kassan innan dom startar pumpen, har förmodligen haft problem med smitare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har varit vid mackar som har en begränsning vid 100 liter. Därefter får man starta om pumpen genom att stoppa in munstycket i pumpen och sedan ta av den igen. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oki låter bra. Ja tipset om att kolla hur mycket det kostar per liter är ju onekligen bra :-)

Vill helst inte ha några jobbiga tillsatser heller då jag bara tankar en gång om året.

/Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...