Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025
pseudonym

Erfarenhet av Biltema pentrypump?

Rekommendera Poster

Som tråden heter, någon som har erfarenhet av Biltemas pentrypump? Alltså fotmodellen,

vid jämförelse mot Whale så ligger priset långt under, men håller kvalitén ändå?

Biltemas kostar 279:- och en Whale ligger på ca, 800:-. Seasea har en mellanvariant för 338:- resp, 375:-

Jag behöver byta eller renovera bägge (har för både salt och sötvatten).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag satte in biltemas pentrypump förra året och den har fungerat bra. Den känndes ganska kraftig och rejäl i plasten faktiskt. Den pumpar mycket bättre än en albin pump från 70-talet i alla fall. Jag har tittat på pumpen från Seasea också och det vete katten om inte deras billigaste och biltemas är samma pump.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för kommentaren, varit på Biltema idag och köpte två direkt. Har bytt ut dom idag oxå, så nu slipper man få vatten på durken. smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur fungerar biltema pumpen idag, fortfarande nöjd? står i begrepp att byta ut mina två som pumpar 2dl per tramp, tar en evighet att fylla diskhon, för att inte tala om att tömma tanken...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min funkar fortfarande bra, fast jag har inte använt den så intensivt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite vid sidan om, för att tömma tanken kopplar jag den till kylvattenintaget och låtermotorn gå en stund, enklare än att trampa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Även mina fungerar utan anmärkning fortfarande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för snabba svar, blir nog en sån, har också funderat pa att koppla vattentanken via motorn, på så sätt sköljer man ju den med färskvatten efter användning, har sjövattenkylt, nåt särskilt att tänka på ? backventil?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för snabba svar, blir nog en sån, har också funderat pa att koppla vattentanken via motorn, på så sätt sköljer man ju den med färskvatten efter användning, har sjövattenkylt, nåt särskilt att tänka på ? backventil?

Inga konstigheter,har en slang med kran liggande, kopplad till tanken. Lossar motorns slang vid bottenventilen och kopplar till tankslangen. Inga extra kranar, t-rör, backventiler, dubbla slangklämmor eller annat som kan trassla. Och när man ser slangarna liggande hopkopplade är det ingen risk att man glömmer att återställa. Stäng bara bottenventilen först, annars kommer havet in. Men det märker man ju.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...