Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
fremar

Täta sammanfogningen mellan skroven vid motorbrunnen på en Crescent 432

Rekommendera Poster

Jag har köpt en Crescent 432 där fogen mellan skroven vid motorbrunnen är sprucken enligt bild: http://sg.kicks-ass.org/Bat/IMG_4176.jpg

Vet inte hur det ska sitta ihop just där runt motorbrunnen? Själva akterspegeln där motorn sitter är stum och rör sig inte, men där det spruckit är det ju ingen förstärkning bakom utan bara glasfiber med gelcoat på så trycker man med fingret där rör ju sig den skarven. Kommer ju åt de området från insidan av utrymmet med tanken. Vet inte om den skarven runt motorbrunnen kanske borde förstärkas innifrån med glasfiber och polyester eller om det bara blir väldigt besvärligt ifall man nån gång ska dela på skrovdelarna?

Det jag hade tänkt göra nu före sjösättning är i alla fall att slipa ur den hårda fogen med spackel eller vad det är som de kletat dit och lägga en fog med sikaflex istället, skulle det fungera?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag körde sicaflex på min båt och de höll dom 2 åren jag körde med den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oki, låter bra det, satsar på att göra så på min då innan det blir sjösättning. Får väl försöka att lossa motorn också för att få bort den plywoodplattan som sitter där på utsidan så att jag kan täta skarven där bakom också. Borde väl gå bra att skruva lös motorn, men låta den hänga kvar och ta bort den plattan eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Försöker få bort det mesta av den gamla tätningen som sitter mellan där då och rengör och slipar lite sen och fyller igen mellanrummet med sikaflex sen då. Fick i alla fall upp det gamla låset som satt på ena skruven som håller fast motorn så det ska väl gå att få lös den nu då.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...