Gå till innehåll
måndag 25 november 2024
Ricke

Erfarenheter - GPS baserad Logg

Rekommendera Poster

Som jag skrev som svar i denna tråd http://www.maringuiden.se/forum/;thread=270120 öppnar jag en ny tråd för att om möjligt få in kommentarer till denna rätt så nya produkt http://www.v3instruments.com/pdfs/4029_GPS_Data Sheet.pdf

Jag undrar alltså om någon har erfarenheter att dela med sig av. Den finns även som en Teleflex produkt och jag tycker det verkar vara en perfekt lösning som alternativ till Plotter eller ekolod med olika fartangivningsmöjligheter då man kan låta den vara ständigt monterad i fiskebåten som i mitt fall är en Nora 16 Fisherman.

Instrumentet verkar kosta ca 80 US$ och givaren ca 120 US$ men det ska gå att använda andra givare bara de använder NMEA protokollet.

Någon ... ?

/Ricke

Senast ändrad av Ricke | 22 juni 2011 | 20:58

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, loggen går att använda tillsammans med ett instrument som ger NMEA 0183. Den visar då fart över grund samt kurs..

Ha´ t pent S

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en nästan ny Wema gps logg 0-15knop till salu om Du är intresserad. Komplett instrument med gps antenn (puck) och kablar. Har suttit i min segelbåt. Ska åka Uttern590 i sommar så jag har köpt en ny som går 0-30knop. Loggen har alltid funkat för mig. Wemalogg visar FÖG COG.

Hör av  Dig om Du är intresserad..    1500kr är priset ev frakt..

Leffe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ok men det intressanta är att jag skulle kunna välja en likadan modell som de övriga instrumenten jag redan har, nämligen Amega från Teleflex. Någon som har erfarenhet av dessa som visas enligt broschyren ovan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...