turbofrallan 0 Postad 21 Juni , 2011 hej har köpt mig en örnvik 570 ht båt. jag undrar på lite saker. vad kan en sån båt väga ungefär? sitter en 85 hk johnson på den idag. men den verkar för svag för båten. motorn startar direkt o går kanon. men känns som den inte orkar varva ut. går 10-15 knop max. tycker ju 85 är stort men man kanske borde gå upp till över 100 hk? annars en underbar o stabil båt mvh fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 22 Juni , 2011 Jag har en ryds camping som är en 5.65 lång HT, den väger med motor 700-800 kilo. Jag har en 70 hk evinrude från 1976 och när jag är själv i båten så gör den typ 23-24 knop. Din borde gissningsvis göra minst 25 knop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
opto 0 Postad 1 Juli , 2011 Hej Hade samma problem till min ryds camping. Jag bytte då stigning på propellern och fick en helt ny båt som orkar att varva ut. Tidigare upplevde jag exakt det du beskriver. mvh Kenth P (www,lulealv.se) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser