crabfish 61 Postad 20 Juni , 2011 Tänkte höra var det är dyrast att tanka. Troligen sjömack men vad har ni för erfarenheter och var ligger macken? Kan vara användbart tipps för de som ska ut och semestra med båten så man planerar sina tankningar. Vi har ju nyligen läst om den som tankade vatten och fick betala 2 kr/litern i Stockholms skärgård så därför vore intressant att jämföra tankning av bränsle. Billgast just nu är på lanbacken i Höör och med 13,28 kr/liter 95 oktan men vart är det dyrast? ::Harry:: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 20 Juni , 2011 95 oktan i Stockholm - Strömma 16,25/L Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 20 Juni , 2011 Otroligt, kan det vara så att detta är dyrast? Någon som slår detta? ::Harry:: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 20 Juni , 2011 2 kr litern för vatten?? Ockrare. Det var tammefan det värsta jag hört.. Finner inte ord.. Upprörd ligger nära till hands iofs... Herregud... Då låter närmare 17kr litern för bensin närmast humant.. det är ju iaf nåt som kostar, både i anskaffning och hantering. Men 2 spänn litern för vatten är ju fan hutlöst. Var är detta?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 20 Juni , 2011 Du får vara lite mer aktiv Killer, här är tråden: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=399024&highlight=vatten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 20 Juni , 2011 Stockholms skärgård. ::Harry:: Senast ändrad av crabfish | 20 juni 2011 | 19:01 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 28 Juni , 2011 Nu skriver man att bensinen är 1 kr billigare än vad den var för två månader sedan. Perfekt nu när sommaren är här. http://www.e24.se/pengar/din-ekonomi/bensinen-billigare_2895294.e24 Hoppas detta är något vi får del av på sjömackarna också. Någon som sett att det blivit billigare? ::Harry:: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 28 Juni , 2011 Nej - men jag bryr mig inte så mycket om bränslepriset heller. Tankar när jag måste tanka och betalar vad det kostar. Vinden - den är fri tommy snedseglare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 28 Juni , 2011 Jag brukar ringa runt efter dagspris när jag kommer att passera några olika alternativa tankställen när jag är på tur. Är jag hemmavid så är det bara en mack att välja på, lönar sig inte att åka runt. Att tanka diesel på landmack gör jag inte, vill ha utan RME och det finns bara på sjömackar numera. Det är dessutom värt nån krona extra per liter att slippa kånka cirka 300 liter i dunkar.... :-( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maximarcus 8 Postad 28 Juni , 2011 Det är ju inget snack om att det är billigare att segla än att gå för motor, men är det någon som har räknat på segelkostnad/nm? De där lakanen är ju svindyra! Vinden är fri men det kostar lite att fånga den! /Marcus - som tankar på den mack som faller mig in utan att kolla vad priset är. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 28 Juni , 2011 Jag räknade lite på det när jag köpte nya segel till en tidigare båt. Om jag struntat i seglen och bara gått för motor i stället, de distansminutrarna jag seglade varje år, hade jag sparat mycket pengar - så länge den 25 år gamla motorn hade fortsatt att fungerat. Vad kostnaden för seglad distansminut med nya segel under 10 år blev kommer jag inte ihåg, men det blev betydligt dyrare än dieseloljan. Men jag väljer nog att segla ändå. Det är så förbaskat skönt att slippa ojudet, så man kan inte va snabb nog att stänga av motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anje 8 Postad 28 Juni , 2011 Hej,Bunk marina i Grebbestad kan kanske vara svårslaget,härom dagen 17,20 för diesel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser