Gå till innehåll
måndag 27 januari 2025
Henced

Vad skall man inte missa

Rekommendera Poster

Hejsan

Vecka 28 tänkte vi tillsammans med några bekanta i egna båtar göra en tur utmed västkusten.

Vi startar i Kungsbacka och tänkte ta oss upp mot Strömstad.

Jag hade båt några år när jag bodde på Orust men annars känner jag inte till skärgården speciellt mycket.

Nu drar det ihop sig för lite planering och tänkte kolla med er vad man inte skall missa när man gör denna tur. Trevliga hamnar, vad skall man inte glömma att ta med sig osv.

Tips mottages med stor glädje.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack Tommy.

Du skriver mycket bra och lyckas helt klart locka till att besöka dessa platser.

Mvh Henrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker att det finns en massa bra tips på naturhamnar på denna sida: http://seniorseglarna.se/bohuslanhamnar-filer/natthamnar.htm

I övrigt finns det ju en massa att se på, hela kuststräckan... Svårt att peka på saker, men Vinga, Pater Noster, Skärhamn, Mollösund, Slubbersholmen, Käringön, Gullholmen... Kan hålla på i evigheter, och lite till...

Ha det kanoners på er tripp!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, nu framgår det ju inte om ni har barn med er eller om ni skall ha röj på er semester.

Jag har med familjen gått från Onsala och västkusten upp och ned  ett antal år. (Innan dess med grabbarna i 10år)

Då vi inte tycker att långa dagsetapper är så kul har vi alltid börjat med Marsstrand första dagen, det är 30 distans om jag inte minns fel. Marsstrand är ju trevligt att strosa omkring på dagtid, mot eftermiddagen har vi dock gått till Åstol för eftermiddag på trevliga rökeriet tror jag det heter.

Vi har sedan gått insidan förbi rönnäng-klädesholmen upp till Mollösund som också är relativt lungt och fint med bra utbud av krogar och bad.

Gullholmen är nästa, det är ju också sjukt trevligt på alla vis.

Sedan har vi gått till Hunnebo, åka genom sotenäskanalen en fin sommardag är ju sjukt trevligt, vandra sedan upp längst upp på berget när solen går ned.  

Sedan finns det ju många många trevliga ställen när man åker nedåt igen men dom ser man ju oftast på vägen uppåt..

Den rutten ungefär har vi gått.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...