yngve156 0 Postad 19 Juni , 2011 jag har en orrskär27 disel 79 när jag har full gas kommer det svart rök från avgaserna men när jag drar ner på gasen försvinner dom svarta avgaserna.Är det fel på spridarna eller får motorn för lite luft.Jag kommer bara upp i ca 10knop.Motorn är en turbodisel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
robert99 64 Postad 19 Juni , 2011 Om du har full kompression i motorn,den är lättstartad osv, är min första tanke, defekt turbo. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larban 68 Postad 20 Juni , 2011 Kolla så turbon snurrar. Det låter som att den sitter fast (vanligt) och inte trycker in tillräckligt med luft. Ta bort avgaskröken eller insugsfilter och vicka på axeln. Turbon ska fortsätta snurra nån sekund efter att man släppt. Kanske räcker det med att dra igång den med fingrarna, eller så behöver du renovera. /L Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Inkognito 0 Postad 20 Juni , 2011 Ett par tips som är enkla att utföra och som dessutom inte kostar pengar. Jag tycker du ska börja med att kolla om motorn får tillräckligt med luft. Kan du köra med öppen motorhuv t. ex. Kolla därefter luftfiltret. Man kan köra utan luftfilter en kort stund o. prova. Bra att ta det enkla först. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser