Sliparn 0 Postad 19 Juni , 2011 Hejsan. Provkörde min b18 motor för första gången i dag. Allt funkade bra men jag fick inte vattenpumpen att ta. Det var nästan så att avgaserna kom bakvägen genom vattenpumpen. Båten står på land så jag hade en hink som jag fyllt med vatten så jag såg att det kom bubblor. Är det impellern som är dålig? Eller måste man lufta mycket?.Sen läckte det lite bensin ur packningen membranet på bensinpumpen. Kan man ha på lite packning på tub ovanpå den gamla. Tänkte om det är svårt att få tag på nytt membran... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 19 Juni , 2011 låter som du ska kika på impellern. skruvar du isär bensinpumpen så gör rent och lägg på ny packning. vare sig du köper en ny, gör en egen eller kör packning på tub. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 552 Postad 20 Juni , 2011 Det är väl inte så att pumpen sitter uppochner? Då pumpar den åt andra hållet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MartinX 42 Postad 20 Juni , 2011 Rollen har helt rätt, jag minns nu dessutom att på den äldre varianten pump så sitter texten på locket upp och ner när pumpen är rättvänd på motorn. Någon kan ha monterat loss den och sedan trott att texten skall vara rättvänd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sliparn 0 Postad 20 Juni , 2011 Helt otroligt. Såg i morse att den går åt fel håll fattade ingenting. Men nu börjar poletten ramla ner när ni skriver exakt så. Hur skiftar man pumpen då? Är det något man ska tänka på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 552 Postad 21 Juni , 2011 Skruva loss den, och vänd den ett halvt varv! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sliparn 0 Postad 21 Juni , 2011 Tack ska du ha. Var det så enkelt, det måste till och med jag klara av att fixa. Det är bra med Forum..!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser