jarb 78 Postad 21 Juni , 2011 Vet tyvärr inte hur det är på 6110 men på 64 är tanken ilagd före däck och skrov sammanfogats och ett tankbyte kräver lite sågande i båten. Soffan och hålet ner till tanken är nog lika på 6110 och 64 så frågan är väl mer hur stor tanken är på en 6110.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skobedo 0 Postad 1 Juli , 2011 Vad för sågande behövs? Mycket omfattande? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 19 Juli , 2011 Skickar den här tråden till toppen igen då Sea-Ray 230 verkar återvänt. Som sagt är jag mest intresserad av info angående varför 6110or sjunkit o om även 64or riskerar samma öde.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrplasma 6 Postad 19 Juli , 2011 Kan det vara så att slangen går sönder till självlänsen? Det måste vara det enda sättet som kan få en 64:a att sjunka! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skobedo 0 Postad 27 Juli , 2011 Här är en anledning varför 6110 kan sjunka. Frostsprängd självläns! Tigsvetsen som har gett vika i skarven, denna lösning är tydligen utbytt mot en 90graders böj på 64DC. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser