Tornado 0 Postad 15 Juni , 2011 Vad är igentligen skillnaden mellan en marin cd-spelare och en man har i bilen förutom att den först nämnda är vattentät och mycket dyrare? Jag har en marin spelare med högtalare i båten men den börjar bli dålig så jag måste köpa en ny. Om jag köper en schysst cd/mpr-spelare som är avsedd för bil med marina högtalare (högtalarna som nu sitter i båten) blir det något strul då? /Tornado Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knak 3 Postad 15 Juni , 2011 Jag hade en vanlig i min DC och även i den båt jag har nu. Och det har funkat bra. Men pratar vi badbåt eller mycket vattenstänk, skulle jag välja en marin sort. Min senaste är bara radio o USB(ingen CD). Kostade 400:- på ClaesOlsson. Så prova med något liknande, funkar det inte bra, har det ju inte kostat en förmögenhet iaf. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knak 3 Postad 15 Juni , 2011 Glömde.. Inget strul att blanda vanlig o marina högtalare. Vanliga högtalare är ofta i papp, så det är självklart ingen höjdare ute eller i fuktig miljö. Jag kör vanliga inne och marina på flyen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tornado 0 Postad 16 Juni , 2011 Kanon, tack så mycket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 16 Juni , 2011 Jag kör vanlig bilstereo beg för 100spänn och högtalare från netonnet. Har funkat fint i 4 år nu och den dagen det pajar köper man någon anna beg stereo. dock är min båt ruffad. Min far har en öppen styrpulpet båt och där satte vi i en vanlig bilstereo i ett av facken och kör sedan på biltemas marinhögtalare. Inget superljud men det duger gott och väl. SWamma högtalare har jag utomhus vid altanen utan problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PeltO 12 Postad 16 Juni , 2011 Om man vill skydda sin bil/båt-stereo lite extra, finns det ju div. väderskydd. Finns både för inbyggnad och extern montering. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser