loke67 1 Postad 14 Juni , 2011 Har en massa små flugor vid framrutan på båten. De ser ut som frukt flugor eller blomflugor. Var kommer dessa i från?? har ingen frukt eller annat ätbart i båten. Har kollat i framrutan på flera grann båtar och även dessa värkar vara bebodda av dessa små kryp. Varför är dom så förtjusta i båtar och hur kan man slippa i från dessa små kryp?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pripps 0 Postad 15 Juni , 2011 Ställ ett glas med vinäger och lite vatten i framrutan när du inte är i båten, morsan gjorde alltid så i köket på sommaren, dom landar där i och dör. Man kanske skulle ha diskmedel i med men det minns jag inte, vet iaf att dom dog i glaset. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 291 Postad 15 Juni , 2011 Vatten, vinäger diskmedel och en smula socker brukar locka till sig de små liven. Diskmedlet tar bort ytspänningen så de sjunker och drunknar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
loke67 1 Postad 15 Juni , 2011 OK får prova det. Men varför uppkommer dom från början. I ett kök kan jag förstå där det finns mat mm. Men i båten har jag inget sådant Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 16 Juni , 2011 Har du kollat utlopp diskbänk, handfat så det inte är i dessa slangar dom får sin näring? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser