Hakan74 0 Postad 14 Juni , 2011 Jag är på väg att köpa en Örnvik 500 clx commander. Och det jag undra är om en 50hp 4-takt är för lite till den båten?? Önskar svar omg. MVH // Håkan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andersorvar 0 Postad 26 Juni , 2011 Ddet tror jag inte, den är mycket lättplanande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 26 Juni , 2011 Hej Håkan Ny på forumet och då är det bra om man lär sig att en rubrik till ett inlägg skall syfta till inlägget och vara beskrivande. Detta för att sökningar mm ska bli meningsfulla och att man får bra svar på sina inlägg. Anmälan är inte mot dig personligen utan för moderator att blanda sig i alla de inlägg som just heter Hjälp mvh Harry Senast ändrad av crabfish | 26 juni 2011 | 11:20 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hermand 0 Postad 22 Augusti , 2011 Hej Håkan! Jag kanske är sent ute, men 50 är lite snålt för den båten. Jag har en likadan och kör en 75 tvåtaktare och det tycker jag är det minsta man ska ha. Jerry Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Getz99 0 Postad 22 Augusti , 2011 Har en kompis som har samma båt, vi har varit ute flera gånger 5 st vuxna män, han har en 70 hästars 4 takts Yamaha och jag upplever det som fullt tillräckligt, inget fartvidunder men fort upp i planing och 22-25 knop skulle jag tro. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Johan_M 0 Postad 20 November , 2011 Har en Örnvik 500 med en 2 takts 75-hp, mkt bra motor till den båten. Har för övrigt en jag känner som hade en 60-hk fyrtakt på sin Örnvik 500, han avrådde mig från att köpa det pga att båten då fick svårt att plana med 4 personer i. Rekommenderar dig (om du inte redan köpt) att därför gå upp i motorstyrka. Du kan få köpa min till våren om du vill! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser