Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
fred_e

Köpa båtgrejor i thailand?

Rekommendera Poster

Hej,

nån som köpt båtprylar i thailand? Det mesta är ju billigare men hur är det med båtprylar? Är spekulant på bla ett ankarspel och div raymarine instrument och ska till thailand ett par gånger under det närmaste året.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har egentligen inte några tips, men glöm inte faktorer som moms, skatt, support och garantifrågor...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Känner till en som har båt i Thailand och han tar med så mycket grejer ned som möjligt här ifrån så billigare är det nog inte. Tom gummibåt/jollen tog han med på planet ner.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill man ha en långsvansmotor kan det vara rätt ställe. Thailand är väl ett land där det mest är fiskare som har båtar.

Jag var i Japan en gång med min båtpolare och hade en inköpslista på elektronikgrejer till våra båtar. Vi sökte efter båtbutiker men hittade inga. Troligen lättare då att leta hemifrån och få det skickat. Japaner seglar heller inte. Havet är för yrkesfiskare tycker de flesta.

På ett varuhus med all möjlig elektronik hittade vi några bilder på GPS:er som man kunde ta hem på beställning. Det var högre priser än hemma i Sverige.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyckte jag såg rätt mycket båtar sists jag var där men de kanske kör utan elektronik.

Borde ju finnas en båtaffär i BKK? Men är det dyrare så är det ju ingen idé.

Tull och moms hoppas man ju slippa om man kånkar hem prylarna i resväskan. Man kanske tom kan få VAT refund på flygplatsen om man har tur.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dock, såg jag en artikel nånstans (har glömt var) att några segelloft som säljer importerade segel lägger tillverkningen i Thailand. Vill minnas att det var i Phuket-regionen och i Bangkok.

Är det nån här som vet mer? Fabriksnamn och adress/er?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rolly Tasker Sails

Export Sail loft - 84/2 Moo 2, Chaofa Road

T.Vichit, A.Muang, Phuket 83000 Thailand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rolly Tasker har ju en ganska stor anläggning på vägen mellan Phuket airport och Kata/Karon mm. Så de ska lägga ned? Är väl ganska bra grejjor vad jag förstår

Annars verkar ju marina/båtbranschen vara på uppgång i Thailand. Det har ju investerats en hel del i nya fina marinor på bla Phuket på senare år. Tror det är en anläggning på Ko Lanta på g oxå.

Vet att kring den marinan som ligger närmast flygplatsen på Phuket finns det en del handlare med anknytning till branschen. Prova att kolla där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Akta Er för att köpa båtprylar hos Rolly Tasker. Dom säljer bl a beslag o schackel. Det är skräp som dom importerat från Kina. Magnetiskt som blötjärn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Thailand har höga tullar på importerade grejer rent allmänt och som andra säger här i tråden så finns det egentligen inga fritidsbåtar i Thailand så marknaden är rätt liten.

Billigare är det nog i USA och i England

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...