Gå till innehåll
onsdag 05 februari 2025
kvasthilda

Skuren Evinrude 40 hk

Rekommendera Poster

Min impeller gick sönder fastän den var nästan ny. Motorn skar på en cylider. Gammal motor från -74, men som ny i riggen. Har ringt runt efter ett bra block med kolvar. Billigaste ligger på 2000:-. Mycket pengar för gammalt block. Bra kompression, men hur är lager och sådant? Ingen garanti för att det blir bra, men enda chansen att få igång båten igen. Köpa bra komplett motor blir för dyrt. Vad tycker ni? Skall jag köpa blocket för 2000:-?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena

2000kr tycker jag låter okej om man ska se vad det kostar att fixa till det skurna som du har nu borra alternativt hona ca 1000kr nya kolvar mm så hanmar du nog en bit över 2 men då blir det ju nytt. lagrerna bränner ganska lätt när det blir överhättning så dom behövs nog bytas me om dom glappar eller skrapar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena

2000kr tycker jag låter okej om man ska se vad det kostar att fixa till det skurna som du har nu borra alternativt hona ca 1000kr nya kolvar mm så hanmar du nog en bit över 2 men då blir det ju nytt. lagrerna bränner ganska lätt när det blir överhättning så dom behövs nog bytas me om dom glappar eller skrapar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...