jmullers 0 Postad 8 Juni , 2006 Använde en någon melerad, nästan vit matta från Hjertmans ihop med Casco kontaktlim. Jag blev varnad för att det skulle hugga fast direkt när jag satta mattan mot limmet (lim på både matta och vägg). Men så var inte fallet, antagligen var vi för snabba på med mattan men ville inte riskera att det skulle fastna för fort. Gick bra att glida mattan i limmet rätt länge - ca 2 timmar minst - efter att vi satte den på plats. Men efter tiden har skarvarna öppnat sig vilket ser tråkigt ut. Så planera var du får skarvarna och grovklipp mattan innan du kryper in i ruffen. Skulle jag göra om det så skulle jag nog ha minst 2 dagar planerat för detta, gärna när det är lite varmt, för jag tror att det är värmen som fått materialet att krympa lite. 1. planera, mäta, tänka och tänka igen. 2. göra någon form av mallar i papper eller liknande och tejpa upp dem för att se hur det skulle se ut. 3. Klippa i mattan med ca 1 dm överflöd runt om. 4. Sätta upp mattbitarna men inte göra skarvarna utan lämna dem minst över natten. Liggandes omlott - dock utan lim i skarven. 5. Skära skarvarna genom båda lagren, lägga på lim och trycka dem på plats. 6 INTE HA BRÅTTOM! 7. Bry dig inte om det kommer lim på framsidan för det går bort med T-röd. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seamaster 0 Postad 8 Juni , 2006 Jeg har samme problem med min Yamarin 5820. På den båten skyldes det at tankrøret ligger med for lite helning. Jeg må derfor passe på å flytte vekt forover i båten når jeg tanker, da går det greit. Kanskje det er det samme problemet du har? Det er ihvertfall enkelt å sjekke om det kan hjelpe. På 2006-modellen av min båt (58 BR) er påfyllningen flyttet høyere opp, så jeg regner med at Yamarin har løst problemet nå. Seamaster Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wet-ex 0 Postad 8 Juni , 2006 Hej en ny Evinrude väger 167 kg så din ligger nog i det spannet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonte11 0 Postad 8 Juni , 2006 Tack för hjälpen, nu vet även amatören (jag) hur det bör funka! /Jonte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
asplind 0 Postad 8 Juni , 2006 Någon som vet vart man kan skicka efter eller ladda ner en instruktionsbok till en utombordare Evinrude 70 hk 95:a? Har kollat runt på nätet men hittar ingen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
A29Vitesse 0 Postad 8 Juni , 2006 Hej! Någon som möjligen känner till pms-nummer eller annan färgkod för den vinröda färg som används för linjer på Aphrodite-båtar? Om det är olika så är det för Ahprodite 29 jag söker.Mvh /Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 8 Juni , 2006 Freddan-gbg önskas oxå välkommen! mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kvasthilda 1 Postad 13 Juni , 2011 Köpte 2 motorer av en kille. En 25 hk Crescent, och en 14 hk Archimedes Penta. Det saknades lite småplock, till exempel plastprylarna som griper i svänghjulet när man drar i startsnöret. Enkelt att byta tänkte jag. Men det går ju inte att köpa en enda pryl till dessa motorer eller??? Jag har inte hittat någon som har något i alla fall. Någon som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 13 Juni , 2011 Dom där platsbitarna pajade för mig med på min Archimedes 252. Alldeles för klena så det höll inte ens då jag bytte till ny . Original var avsedda för bryggseglare. Jag gjorde egen av massiv plast som sen höll de år motorn hade kvar. Frid över dens minne! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CarolinaE 1 Postad 14 Juni , 2011 Hej Jag har ca 30 ton reservdelar både nytt å begagnat, och ca 1000 reservdelsmotorer efter många års samlande och ett hysteriskt utombordar intresse däribland en hel del svenskt. Maila mej en lista på va du behöver, så kanske jag kan hjälpa dej med nåt. Mvh Carolina Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SSjaguar 0 Postad 14 Juni , 2011 Kolla med Bengt Ahls marin i Tyresö.. /mvh Jesper Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser