Gå till innehåll
söndag 22 december 2024
Claramell

Flytväst för nyfödd? Hjälp tack.

Rekommendera Poster

Vi har nu fått en ny kapten på båten och köpte en Baltic räddningsväst 0-15 kg.

Men trots sina 5,5 kg så syns han inte ens när vi tagit på honom flytvästen.

Vad har ni haft för flytväst på nyfödd?

Han kommer hata att segla om han ska sitta sådär instängd :P

post-10014076-1394236740,3212_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig då min son föddes i augusti och då blev det inget båtåka av och nu så ser han ut ur flytvästen, även om den inte är helt optimalt. Vill dock säga att det är en fantastisk bild du har tagit samt att önska grattis till er nyvunna skatt!

//gockemannen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bind en fender runt midjan, barn klara till skillnad från många vuxna att ha huvudet undet vattnet. Så skulle han/hon trilla i är det bara att fiska upp fendern ;)

OBS: ironi

Ett stort grattis till nya kaptenen(inte ironi)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilken härlig bild, han lär ju flyta i vilket fall, men både bli riktigt varm och hata segling.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns ingen mindre storlek. Vi kör den på vår nyföding och gjorde så även på vår förra. Bara huvet sticker upp, men sover gott gör han, klädd i sin räddningsflotte. wink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror du han/hon har så onta av flytvästen i den åldern. De växer ju ganska snatr till sig. Bilden. En stilstudie på vår äldsta dotter, 5 månader. Året var 1975 och de små västarna var nästan ännu klumpigare.

post-945-1394236740,4489_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej denna har fungerat väldigt bra för vår dotter, mycket bättre passform än den modellen ni provat.

Räddningsväst BALTIC BAMBI SUPER SOFT.  

Senast ändrad av AnteKba | 13 juni 2011 | 21:43

post-10005819-1394236740,917_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har lill-tösa alla fingrarna i behåll? Såg ut som hon gillade att pillra m winschen ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej

Men det är en helt annan historia.

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi har en motsvarande väst. Flickan var 3-4 månader gammal när hon var med på båten första gången för två sommrar sen. Det såg nästan lika ut... Nu när hon har växit och väger ca 13kg, så är västen precis som gjord åt henne. Hon tycker, och har alltid tyckt om att åka båt och hålla flytvästen på sig.

Annat blir det när barnen blir 7-8år, värför måste de ha flytväst på sig på hala berget när inte kompisarna har nån?

Er nya kapten kommer säkert att gilla segling, han känner ju sig bara trygg när han är lite inklämmd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Även vi har använt denna typ av Baltic väst på vår dotter. Hon var ca. två månader när hon var med ut. Som jag minns det idag ca. två år senare fungerade det ganska bra även om västen givetvis var väldigt stor för henne.

Lycka till i sommar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har också haft den här, vår dotter var dock 6 månader när det blev sommar och segling. 

Sen angående pillandet på winschen...usch, får en sån flashback, jag hade min dotter i babybjörn och skulle inte segla egentligen (det gjorde min sambo), men i något ögonblick när det behövdes var jag där och skotade instinktivt. Och den lilla tyckte winschen var jätteintressant och sträckte fram händerna. Det hände inget och hon var väl inte i närheten ens, men jag fick mig en tankeställare...och har respekt för winschar (bland annat)...

Hursomhelst, det här var en bra flytväst... smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såg nu att flytvästen kan ses på den lilla på min profilbild (gick alltså att ha ganska länge, upp till 15 kg vilket ju är ganska länge).

Martin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tack för gratulationer!!

Vi tog det säkra före det osäkra och har nu även köpt en BALTIC BAMBI SUPER SOFT, den gula som någon la in som bild ovan.

vi köpte en orange men den är samma storlek. även den är stor men vi hoppas den sitter säkrare på honom... den andra får vänta till nästa sommar!

Påtal om flytvästar till 7-8 åringar. Förra året var vår stora tjej 8 år och hon började då klaga på sin räddningsväst. Vi sa då att om hon lär sig simma 200 meter så får hon en vanlig flytväst till denna sommaren. Och som hon har kämpat i vinter... Nu simmar hon lätt 200 m och hoppar till och med från 3an i hopptornet...

så ibland räcker det med en morot :) för utan flytväst får hon inte gå än... inte när hon är ensam ute och leker eller när vi seglar...

www.hannasfotoliv.blogg.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...