Gäst sdk780 Postad 13 Juni , 2011 Ta bort den där j....a reklamen som finns innuti trådarna, den ställer till det med upplastningstider. Alla har inte bredband ännu och Explorer har problem. Det är reklam runt om så det räcker och blir över. Ni frågar om förbättringar men sen sker inget mer utan allt blir tyst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 240 Postad 13 Juni , 2011 1. Fast jag har bredband, men jag blir helt yr i mössan av allt som åker fram och tillbaka på skärmen, det är svårt att koncentrera sig på själva inläggen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
makke_the_muss 27 Postad 13 Juni , 2011 Med den här kan ni bestämma själva vilken reklam som visas. http://adblockplus.org/en/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 240 Postad 13 Juni , 2011 Jo, gott så. Men har man inte misslyckats lite med sitt syfte med hemsidan, dvs bl a tjäna pengar på reklamintäkter, om en stor del av användarna sitter med reklamblockerare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ola 0 Postad 13 Juni , 2011 Hej! Det är en lång process att göra om Maringuiden. Att den inte har kommit igång som vi har velat beror delvis på grund av att kunna hitta intäkter som motsvarar den investering som krävs för att bygga ett modernare forum. En del i det är att ha annonser där de flesta besökarna är, det vill säga inne i trådarna. Vi förstår om det irriterar många av er, men vi hoppas kunna lösa det på mindre irriterande sätt i framtiden. Mvh, Ola Oscarsson Projektledare, LRF Media Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 13 Juni , 2011 Ta bort skiten mitt i våra trådar, vi kräver det NU. En till av samma åsikt ::Harry:: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
makke_the_muss 27 Postad 13 Juni , 2011 Jo det kan man ju absolut tycka att man har. Men undrar när man misslyckats mest? När man har tvingat fram ett sådant beteende så att annonsörerna sviker? Eller när man har kvar trskrämt bort publiken ?t Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 13 Juni , 2011 Eller när annonsörerna inser att vi blir förbannade på reklamen och väljer bort deras produkter. ::Harry:: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sunerotting 1 Postad 13 Juni , 2011 Ta bort skiten mitt i våra trådar, vi kräver det NU. Två till av samma åsikt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 13 Juni , 2011 Forumet blir kanonsegt av allt som ska visas! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 13 Juni , 2011 Ja nu sitter trådstartaren på jobb ca 8 km norr om Lillehammer med 3G Turbo och LIKAVÄL så är Maringuiden nästan lika seg som hemma där jag bara har GPRS, INSE att en bra sajt håller på att förstöras av folk som TROR dom vet bättre än användarna. Detta är hopplöst. Vad finns det för andra diskussionsforum för båtfolk? Detta skiter jag i snart. Ps: Tror jag skall skriva till Viasat och tala om att jag säger upp satelitabbonemanget om dom inte kräver en mer normal reklamplats....... Senast ändrad av sdk780 | 13 juni 2011 | 21:13 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 13 Juni , 2011 Lös det nu eller så förlorar Ni i alla fall undertecknad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 13 Juni , 2011 Jag la in en tråd för ett par dagar sedan där jag undrade varför många gamla medlemmar lämnar MG, ni har aldrig funderat på frågan? eller funderat på att börja svara på tråden som ni har klistrat där ni utlovar en massa saker som inte händer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 13 Juni , 2011 Det kallas för konstgjord andning. Man försöker trollbinda besökarna att stanna kvar med att få oss att komma med förslag till förändring. När ett forum håller på att stagnera och ej kan förnya sig i tillräcklig takt tappar besökarna intresset och hittar nya kanaler för sitt intresse. Forum finns det gott om för de som vill prova annat. http://www.boatlife.se/ ett rent motorbåtsforum. http://maringarderoben.se/ ursprungligen tillkommet från tidigare medlemmar från MG. http://www.klotterplanket-upa.se/forum7/index.php ett underforum på garderoben som tillkom då det gamla klotterplanket som tidigare låg under www.marinan.com lades ner (samma ägare som tidningen Båtnytt, LRF) http://www.sailguide.com/index.php ett segelbåtsforum med mycket matnyttigt för båtköpare som vill ha underlag för just båtköp av segelbåtar. http://www.hamnen.se/ ursprungligen Fendern som förnyades med diverse nyheter. Finns säkert många fler för den som söker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 13 Juni , 2011 Tack, skall titta lite mer noga på detta när jag får lite mindre arbetsbelastning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minuten 9 Postad 14 Juni , 2011 En del båtklubbar har liknande forum. Vår båtklubb har det och det utan reklam. kanske skulle dessa kunnas användas mer frekvänt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sunerotting 1 Postad 14 Juni , 2011 Vilket av alla de forum som finns är bäst. Av de som räknades upp i inlägget längre upp i tråden. Man kanske ska kolla runt lite så man inte fastnar. Jag gillar detta forum. Dels för att det är aktivitet på forumet samt många sköna profiler. Bra svar kan man få likaså. MEN jag saknar en del saker & önskar bort en del andra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ola 0 Postad 14 Juni , 2011 Hej! Även om det kanske inte alltid verkar så, så lyssnar vi på er medlemmar. Den reklam som finns i forumet kan vi lyfta bort. Det är just nu en länk till en bildtävling som vi anordnar där man kan vinna fina priser samt till en tävling som vi är med och arrangerar. Kreativa förslag på hur man kan tillgodose både annonsörer och forumläsare mottages gärna, att bara ta bort saker är tyvärr dock ingen lösning som håller i längden. Mvh, Ola Oscarsson Projektledare, LRF Media Jag såg att det även låg en extern annons på platsen, den har hamnat där av misstag. Den kommer också flyttas från forumet. Senast ändrad av Ola | 14 juni 2011 | 09:20 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 240 Postad 14 Juni , 2011 Vad sägs om att inte tillåta rörliga bilder i reklamen? Däremot kan det laddas en ny bild varje gång man uppdaterar sidan alternativt går in i en ny tråd om man har flera saker att förmedla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 14 Juni , 2011 Gå över till Firefox och använd Adblock plus. Jag har ingen reklam mellan foruminläggen :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danjel 3 Postad 14 Juni , 2011 Lägg till &content_only=true i url'en så slipper ni all reklam och får dessutom forumet i en större vy MVH /Danjel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 14 Juni , 2011 Google Chrome, med nämnda AdBlock Plus, funkar också klockrent. Inte ens Aftonbladets site är seg, o då sitter jag ändå bara med mobilt bredband på i bästa fall 3 mbps, men 1.5-2 i normalfallet. Blixtsnabbt o reklamfritt här på MG.. Men håller med något tidigare inlägg, det är ju synd att man måste blocka reklam som man kanske tillomed skulle varit intresserad av om det inte vore så jvl MYCKET. Blocka reklam på Aftonbladet är ju ganska givet, men på ett båtforum känns det... lite tråkigt. Dock nödvändigt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 14 Juni , 2011 ujsan.. så STORT det blev Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sunerotting 1 Postad 14 Juni , 2011 Gå över till Firefox och använd Adblock plus. Kanontips.nu funkar det utan att datorhelvetet kokar. THZ. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 240 Postad 14 Juni , 2011 HAH! Forumadmin verkar nu ha tagit bort reklamen mitt i iallafall. Tack-tack!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 15 Juni , 2011 Mycket bra att man lyssnar på oss. Men inte tillräckligt. Kanske man snart förstår att all rörlig reklam och omfattning ställer till det då man ska ladda sidan från datorer med långsammare nät. All driva en sådan här sida kan aldrig kosta så mycket som all den reklam man kör här och det borde de flesta inse att sidan är en kassako. Bara på forum sidan finns 10 annonsplatser. Dessutom är alla 10 rörliga och käkar datorkraft sam irriterar. Faen, hela sidan rör sig hela tiden och blicken far fram och tillbaka. Irriterande. Vill nog påstå att man lever farligt då det finns alternativa marinforum med mycket mindre reklam. LRF media borde ha råd att driva denna i mer vettig utformning då man ändå står för Båtnytt, Vi båtägare, Segling mm. Detta är sjukt. ::Harry:: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 15 Juni , 2011 Jag tycker reklamen är OK. Men eftersom jag ofta öppnar många fönster samtidigt så blir det trögt med all flash. Därav att jag kör med flashblocker. Så åtminstone för min del så skulle jag se betydligt mer reklam om det var statiska GIF istället för en massa snurr-och-pling. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ola 0 Postad 15 Juni , 2011 Hej igen! Reklamen är kanske ett nödvändigt ont. Det är lite förutsättningen för att sidan finns. Vi ska se om vi kan snabba på laddningen av annonserna. Mvh, Ola Oscarsson Projektledare, LRF Media Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
makke_the_muss 27 Postad 16 Juni , 2011 Självklart förstår vi att reklamen behövs iallafall jag. Där har det kanske varit ett par väl hårda trådar under vintern. Ett steg tog ni verkligen nu i rätt riktning med att ta bort reklamen i mitten av trådarna. En önskan till är ju att slippa den flash baserade med rörliga bilder men det är kul att ni reagerade och följde råden ovan. Tack för det. En oroväckande linje i dessa trådar är att det rekomenderas mängder av mer nichade forum som i sig är bra. Men jag tror man förlorar en hel del med de nichade iomed att nu kan man ta upp och kolla det senaste inläggen. Skulle alla frågor komma under varsitt forum beroende på frågeställning så skulle iallafall jag missa mycket. Då det faktist kommer in en hel del frågor ifrån motorbåtsägare som även jag som seglare kan ta nytta av. Eller kanske bara läsa ändå för att komma undan vardagen. Det är nog i huvudsak maringuidens största fördel enlig mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 720 Postad 13 April , 2012 Tiderna förändras... och en del av oss med den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser