Strountes 0 Postad 13 Juni , 2011 Hej. Jag har en gammal morsestyrning från när båten var ny (1989). Har bytt till större motor nu så styrväxeln blir lite klen. Min fråga är: kan man byta styrväxel men fortfarande behålla den befintliga kabeln och fästet till motorn eller måste man byta allt?? Tack på förhand! /Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Strountes 0 Postad 13 Juni , 2011 Ingen som har koll på detta?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 13 Juni , 2011 Ja det kan du om den nya styrväxeln passar kuggarna på vajern vilket brukar vara samma, men frågan är om du inte ska byta allt på en gång. Det går att dra ur vajern ur höljet så du sipper lossa det från båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Strountes 0 Postad 13 Juni , 2011 Okay tack för info! Jo jag kanske byter vajer ändå också. Men motorfästet antar jag är samma så det går väl att använda vidare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser