AudiRS6 0 Postad 12 Juni , 2011 Vet att det är lite ont om tid men.. Ska ut med båten imorn och tänkte ta med mig pilkningsgrejerna. Bor nära Saltsjöbaden. Någon som har fiskat sill i närheten i helgen? Hur långt in har den kommit? MVH Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 12 Juni , 2011 Sillen har aldrig kommit längre in än Öresund vad jag vet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 12 Juni , 2011 Du var före... ;-) Strömming finns ju förstås.. Sill är för västkustare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiRS6 0 Postad 13 Juni , 2011 Haha, och första april är det inte heller, får svårt att ta mig ur denna med hedern i behåll. Tror ni har genomskådat mina icke så digra fiskkunskaper. Men om vi tar strömmingen istället? MVH Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StayPuft 0 Postad 13 Juni , 2011 Var ute vid Gålö i helgen och de fanns i princip obegränsat med strömming. Du hade i princip en fisk på häcklans alla krokar nästan varje gång du vevade upp. Dock så får man ibland leta lite efter där stimmen står extra koncentrerat eller så kan kolla var andra fiskare håller till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaManiac 37 Postad 13 Juni , 2011 Mja! Enligt ett kungligt dekret från 1500-talet och som fortfarnde gäller enligt Fiskeriverket kallas sill som fiskas och landas norr om Kalmar för strömming. Om man beställer stekt strömming i mitt gamla hemland Blekinge möts man med stora oförstående ögon. Omvänt gäller i nuvarande hemlandet Uppland. Mvh/Sea Maniac (som kände sig lite extra Besserwissrigi kväll) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiRS6 0 Postad 14 Juni , 2011 Fiskade upp ett 20tal fiskar på en timme precis utanför Grad Hotel vid Saltsjöbaden. Inga problem, napp direkt hela tiden! MVH Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser