Gå till innehåll
lördag 16 november 2024
vithaj

Johnson 115 hk-97 elektrisk bränslepump?

Rekommendera Poster

Hej

Har en Johnson ocean runner 115 hk-97 som krånglar lite. Ännu mer vro-frågor kanske du tycker....men mitt problem är att den pumpar inte fram bensin men oljan fungerar bra enligt mina tvåtaktsoljesensorer i näsan;-) Jag har faktiskt lusläst ang vro-pumpen men inte hittat något svar så jag hoppas någon kunnig kan hjälpa mig....Vacumsuget fungerar inte så man måste pumpa fram bensin med hjälp av ballongen på bränsleledningen för att få bensin till motorn. Min tanke är att plugga oljetanken enligt instruktioner här på forumet och koppla in en elektrisk pump från biltema. Någon här kanske?? http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Motor/Branslesystem/Elbranslepump/ Min fråga är kan de bli nått fel eftersom motorn normalt suger in bensin och nu kommer en pump att trycka in bensin istället. Har förgasarna flotör som mina gamla  moppar och crossar hade som stoppar inflödet eller hur fungerar det??? behöver jag ha ett returrör (förgrening efter pumpen, en till motorn och en tillbaka till tanken) till tanken eller är pumparna tryckkänsliga och startar, stannar själva. Dessutom finns det någon käck kabel som har ström bara när motorn går så att man kan koppla relät till pumpen på den...

Tacksam för alla svar. //Håkan

Senast ändrad av vithaj | 14 juni 2011 | 12:46

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...