Fantino 1 Postad 12 Juni , 2011 Är det någon som har erfarenhet av Biltemas vatten/bränslegivare. Givaren till min vattentank har tagit pension, både mätare och givare är av märket VDO Tittade på Interboat och där kostade en ny givare 915:- , kollade sen på Biltema och deras ser (nästan) identisk ut men kostar bara 379:- Har köpt en del båtsaker från Biltema med blandade känslor för deras kvalite, så är det någon som har erfarenhet av Biltemas givare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fantino 1 Postad 13 Juni , 2011 Någon? / Ingen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jannelu 5 Postad 13 Juni , 2011 Jag köpte en givare till vattentanken på Biltema förra sommaren. Det var bara att koppla in den till min vdo mätare, funkar kanonbra. Rekommenderas!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fantino 1 Postad 13 Juni , 2011 Tack för svaret, det lät bra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
winga29 0 Postad 14 Juni , 2011 Har åkså monterat en vattentankgivare till mitt faria instrument i år. Den funkar fint men den är inte helt steglös tror den är uppdelad i ca 5-6 olika steg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 546 Postad 27 Juni , 2011 Både instrumenten och givarna är Wema, men det står inte Wema på dem. Det står för övrigt inte Biltema på dem heller. Problemet är att Biltema inte har alla olika längder, som Wema har. När man monterar en Wemagivare, med den gängade plastadaptern, blir det väldigt trångt för skruvskallarna. Ska man använda standardskruvar måste man svarva skallarna så smala det bara går. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser