Gäst rasony Postad 12 Juni , 2011 Hejsan! Jag har en Chrysler 45 hk. När jag köpte den 4 år sen var det NGK BUHX monterad. Jag har nyligen byt till NGK BR6HS och det fungerade kanon bra ... i början Efter ca 30 minuters fart hostade Motorn och ville inte gasa ordentlig. Jag kontrollerade Pluggen och uptäckte att Kontakten vid det överste Stiften var nästan helt när böjd och nära kortslutning. Jag justerade kontakten, monterade igen och provkörde men det var samma sak igen. I början bra men efter ett tag dålig och varje gång på samma cylindern. Nu är det så att termostaten är sönder ochså. kan det har samband??? Är det nån som kan om detta? Hör gärna av er. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nordin 0 Postad 12 Juni , 2011 Originalstift till dessa är Champion L4J om du har vanlig magnettändning eller batteritändning. Har du Magnapowertändning skall det vara Champion UL18V. NGKs motsvarighet till L4J tror jag är B6HS och UL18Vs motsvarighet är BUHX. Vet inte om BR6HS har en längre gänga som gör att kolven tar i elektroden och klämmer ihop den. Kolla detta men har du inte Magnapower skall du inte ha BUHX, för dessa kräver en mycket högre tändspännig från tändspolen och det klarar inte ett konventionelt tändsystem av utan då måste det vara ett CDI system. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser