Bergis 0 Postad 11 Juni , 2011 När jag vrider på nyckeln till startläge slår startmotorn i startkrans. Jag demonterade startmotorn som sedan varit isärtagen för rengöring och kontroll vid återmontering har jag bara ett klickande ljud från den övre solenoiden (så kallad slav) som sitter vid den röda knappen i överkant av motorn. Jag har kontrollerat kabelanslutningar och har nytt batteri. Är det någon som vet var felet kan ligga? Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Slaggarn 0 Postad 12 Juni , 2011 Sitter det inte kol på en startsoleniod? Har du kollat dessa? Hade själv en bil för 30 år sen med Lucas elsystem. Den startade inte, utan då fick jag knacka med en hammare/skaft, och då startade den direkt. Då har jag för mig, jag bytte kolen, och då var startmotorn som ny. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baja216 0 Postad 17 Juni , 2011 Hade samma problem själv förra säsongen. Tog loss starmotorn o körde direkt från batteriet mm. Satt den på plats och körde med startkablar för att utesluta kabelanslutningar. När detta inte fungerade köpte jag ny startmotor 1800 kr. Funka klockrent. Testar du att ansluta batteriet direkt till startmotorn och det inte funkar då vet du i alla fall att det är start motorn eller om den går runt det andra (dålig kontakt mm) Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 967 Postad 17 Juni , 2011 Kolla jordningen, om den sker via motorblock och fastsättningsskruvarna till startmotorn så kan för noggrann målning av delarna skapa dålig kontakt. /Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 538 Postad 18 Juni , 2011 Fungerade startmotorn innan du tog bort den? Startmotorer brukar ha två klena anslutningar. En från startreläet, och en som kopplas till tändspolen. Kabeln från startreläet , som brukar vara gul/röd, ska sitta på anslutningennärmast motorblocket. Kan det vara så att dessa kablar sitter fel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser