666D3 64 Postad 11 Juni , 2011 Bättre än så här kan vädret knappast bli. Igår kväll satt folk på berghällarna och myste i solnedgången. Natten har varit varm och nu på förmiddagen steker solen från molnfri himmel. Hoppas hela Sverige har samma fina väder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 11 Juni , 2011 Samma fina väder Nej - men det regnar i alla fall inte. Egentligen perfekt seglarväder. Blåser 6-8 m/sek. Men vissa måste ju jobba - pga av att det regnat under veckan. Men det är ju självförvållat - jobbet altså. Senast ändrad av toaen | 11 juni 2011 | 10:06 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zewe 0 Postad 11 Juni , 2011 Japp samma fina väder men som åvan talare så jobbar jag fast det är itne självförvållat, sketna beredskap.... Senast ändrad av zewe | 11 juni 2011 | 11:01 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 11 Juni , 2011 Det är visst självförvållat. Du har valt att arbeta själv. Fast alternativet hade ju varit att du inte hade haft råd med båt, dator att tjöta på internet med, tak över huvudet, kläder att värma dig med och mat för dagen. Tyckte det var fint när man hade ett jobb med beredskap en gång i månaden. Så här års var det lättförtjänta pengar att bara ha beredskapen och på höst och vintern blev det ju mycket övertid pga storm och blötsnö. konstigt - jag skall alltid va tvärt emot. När jag åkte hem på middagen kom det några regnstänk. Mig gör det inget, men för det jag håller på med är vatten inte så bra. Får hoppas att det håller upp under eftermiddagen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 11 Juni , 2011 Över 30 grader och alldeles för varmt för båtbygge tills nu vid 21 då det bara är 25 grader varmt. Knåpat ändå utom en strund på dagen då vi tog båten ut till en vik och badade. Fjärden full med segel då det är kappseglingar. Körde motor men längar tills vi kan segla (om vi får ordning på var alla block och grejor ska vara) Visst är det sommar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser