catinca 0 Postad 9 Juni , 2011 Hej på er! Är det någon av alla ni duktiga fixare som vet hur jag kopplar ihop min VHF Midland Neptune med min GPS Garmin 128. Ut från VHF`n kommer det en plus och en minus kabel, jag tror att plus kabel ska gå till NMEA out och minusen ska bara jordas. men är inte helt säker. Tacksam för ett gott råd Ha en trevlig sommar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lods 4 Postad 10 Juni , 2011 Hmm... Vad finns det för sladdar på din VHF? Enligt manualen skall det finnas röd och svart för spänningsmatning och en mini DIN-kontakt för inkoppling av en GPS-puck med mini-DIN kontakt (PS2-kontakt) GPS-200 heter den GPS-puck man refererar till.. Dock kan du säkert koppla in en vanlig GPS med standard NMEA om du skaffar motsvarande kontakt och kopplar in enl manual här . GPS-puckarna pratar standard NMEA Alla övriga manualer hittar du här Det är den blå sladden från GPS som skall kopplas ihop med rätt stift i mini-DIN-kontakten. Senast ändrad av lods | 10 juni 2011 | 09:04 Senast ändrad av lods | 10 juni 2011 | 09:12 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
catinca 0 Postad 23 Juni , 2011 Hej på dig! Jag var kanske lite luddig i min fråga men naturligtvis menade jag PS2 kontakten. jag tackar för svaret och önskar dig en trevlig sommar MVH CATINCA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser