Gå till innehåll
torsdag 23 januari 2025
Martin_K

NOA eller NoTool täckställning - någon skillnad?

Rekommendera Poster

Kanske en konstig tidpunkt för denna fråga, men:

Är det någon egentlig skillnad mellan NOA eller NoTool täckställningar (A-ställning, markställning eller vad de kallas)? Likvärdiga eller är någon av dem bättre än den andra? Någon som har erfarenhet från någon av dem?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En skillnad som hörs på namnet är att Notool inte kräver verktyg vid monteringen. Andra täckställningar kräver en nyckel.

Vi har en utriggarställning från Press o Son som vi är väldigt nöjda med. Skillnaden mot Noa är att det inte finns några plastdetaljer som kan gå sönder. Vi har haft PoS-ställning i 8 år utan problem. Man behöver en 13 nyckel för montering - det är allt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har haft NoTool i två säsonger och är nöjd hittils. Jag var ltie skeptisk till det hela först och trodde prylarna skulle kärva ihop men det fungerar riktigt bra.

Däremot skulle jag gärna vilja ha något som gör att jag sliupper plocka bort mantåget varje år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte Noa-ställning i höstas. Den har inga plastdetaljer utom plupparna på foten på rören.

Är nöjd med den även om det tog ett tag innan jag fick upp den som jag ville. Andra gången brukar alltid vara lättare och nu har jag också satt märken på rören i rätt höjd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På min NOA-ställning är det inläggshalvor, som kanske inte går sönder, men har en viss förmåga att försvinna. Det är också en massa lösa detaljer som tenderar att göra sammalunda.

Har ju båten i sjön vintertid och täcker sittbrunnen med en noaställning som grund. Saltvattent har ju en stor magnetisk inverkan på allahanda saker, som detaljer från NOA-ställningen, verktyg, skruvdragare, personsökare mm wink

Släpphänt? Neej - eller kanske ja.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då har dom kanske gjort om den till det bättre nu. Det vore ju bra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...