Gå till innehåll
måndag 17 februari 2025
mrplasma

Tips på montering Stereo Yamarin 64 DC

Rekommendera Poster

Har fixat igång en ny tråd :-)

Var och tryckte in en fm antenn modell tråd och jag fick in flera kanaler utan problem.

Ljudet är också mycket bra utan subb och jag tycker mig ha en bra bas som jag tror beror på placeringen.

Senast ändrad av mrplasma | 27 juni 2011 | 23:58

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du nån länk till en sån trådantenn, är inte säker på vad du menar.. Har fått en uppdaterad programvara mejlad till mej av Fusion då min inte är Iphone4 kompatibel. Kanske hjälper det upp radion oxå..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den heter Ltc Dipol, men vet inte om den funkar hos dig?

http://www.ljudia.se/marinprodukter-s106432/tillbehor-c186822/ltc-fm-dipoleantenn-marine-p133577/

VHF´ n hur ska vi fixa igång den utan en Jätte antenn?

En fråga jag undrar över är hur mycket ström drar Fusion RA 200:an om man bara har kopplat ett par högtalare? Tror jag skippar subben (säljer nog den) så man kan spela när man ligger still.

Senast ändrad av mrplasma | 28 juni 2011 | 20:22

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Riktigt bra! Där kommer jag förmodligen montera Ipoddockan :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min iPhone 4 funkar då klockrent i dockan så jag har nog den senaste uppdateringen?!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaha! Då har man äääntligen kopplat ihop NMEA 2000, Yamaha motorinterface och Lowrance LCX 25c med extern gps antenn.

Så här blev det!

Jag började med att fixa mig en halv Yamaha-pigtail buswire samt ett NMEA 2000 startkit.

Jag har en äldre typ av plotter med extern antenn och den hade i sig ett halvfabrikat av NMEA 2000 (Blåa kontakter). Varfefter jag var tvungen att komplettera med ett T och 2 st övergångar.

Eftersom min plotter strömsätter nmea 2000 så slipper jag använda den medföljande strömanslutningen (Startkit) som man skulle sätta i ett av T:n. Det får överhuvud taget inte kopplas in mer än 1 strömkälla i ett NMEA 2000 nät.

Jag klippte av en av kablarna till NMEA 2000 och kopplade ihop det med den halva Yamaha-pigtail buswire. Här använde jag bara den vita och blåa kabeln! tryckte in denna i Command link hubben och vips så hade jag nu motordata i plottern! :-)

Senast ändrad av mrplasma | 24 augusti 2011 | 22:16

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du har kopplat in NMEA-strömmatningen från plottern har du på sätt o vis två matningar ändå. Command Link är NMEA och spänningssätts via tändningslåset. Jag spänningssätter både NMEA och CommandLink via tändningslåset o har inte märkt några negativa effeker. Jag antar att detta inte gör så mycket så länge matningarna har samma spänningskälla. Att mata CL från startbatteriet o NMEA från förbrukningsbatteriet tror jag dock kan innebära probz. Även jag har för övrigt fimpat spänningsdelen i motorinterfacet. Yamaha har numer en Gateway för kommunikation av motordata till ett NMEA-nätverk, den har tydligen tillkommit för att det finns de som haft problem med NMEA och CL.

http://www.simyamaha.com/Yamaha_Gateway_Module_p/mar-gtway-ml-09.htm 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...