Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
Hiljaa_Hippanen

Hjälp! Får ej i backen!

Rekommendera Poster

Hej!

Håller på att hjälpa kusin min som köpt enna fiskebåt i trä med en 6 cylindrig gammal Bedford motor. Backslaget är en hydralisk paragon från 60 eller 70 talet.

Problemet är att backen vill inte gå i. Frammåt så är det inga problem, då är det full drivning på axeln till propellern, men när backen ska i så händer ingenting. Det känns som hon slirar.

Är det någon som har en idé om vad det kan vara som är felet eller hur man kan felsöka så man kan ringa in problemet mer innan man börjar riva i det?

Alla tips mottages tacksamt!

Mvh

Hiljaa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prova med att ta bort vajern och se om ni kan göra det manuellt via armen på backslaget.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack så jättemycket för tipset. Detta är redan kontrollerat och tyvärr så är det inte så. Problemet var även tidigare innan dess att hon helt tappade backen, då kunde det dröja rätt så många sekunder innan backen kom i. Det känns som om det skulle vara en ledtråd. Vad tror ni Alla tips mottages tacksamt! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, igen! Har börjat läsa in mig hur backslag fungerar och funderar vad i tror om att det kan vara glidstången till växelföraren som kan kärva. Vad tror ni om den ´ tesen? Är det rimligt eller är jag helt ute och cyklar? Någon som vet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...