Gå till innehåll
tisdag 21 januari 2025
Gäst marie

med båt göteborg-skellefteå

Rekommendera Poster

Gäst marie

Hej! Är det någon som gjort denna långfärd och kan ge oss några tips. Ev. båttransport istället för Göta Kanal ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort sträckan, kan helt klart rekomendera den men du skriver alt Göta Kanal eller båttransport. Några frågor: Vad är det för båt? Tidspersektiv, har ni bråttom? Vill ni ha det billigt eller som en kombinerad semester?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst marie

Hej! Tack för ditt svar! Vi har en träsnipa som går i ca. 6-8 knop. Slussning tar tid och vi har tre veckor på oss. Därför funderar vi på båttransport. Vi har trailat i Dalslands kanal över till Halden. Hur tog du dig upp och vilken sorts båt har du ? Marie

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst alf

vad är det för båt ni har?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Marie! Jag åkte sträckan Jakobstad (Finland mittemot Skellefteå) till Göteborg och retur från Orust-Göteborg-Jakobstad kanalvägen båda gångerna i somras och kan varmt rekomendera den vägen, väldigt intressant,härlig slusspersonal och vackra landskap. Ni hinner säkert galant om ni endast skall åka en väg och har tre veckor tid till förfogande. med bästa hälsningar Janne

post-2816-1394234317,0521_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Hasse

Du fixar Göta Kanal lätt på 5 dagar. Sedan föreslår jag Åland-Högakusten-Skellefteå. /Hasse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...